ΕΛΜΕ - ΚΙ: Για τους πίνακες « εκπαιδευτικών κενών και πλεονασμάτων»
Πίνακες « εκπαιδευτικών κενών και πλεονασμάτων»:
- Νομιμοποιούν την αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική
- Είναι μακριά και έξω από την καταγραφή των πραγματικών αναγκών των σχολείων
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καταγγέλλει τη διαδικασία για διαμόρφωση κενών – πλεονασμάτων ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.
-
Η διαδικασία γίνεται με την ισχύ και στη βάση του αντιδραστικού πλαισίου για 27 μαθητές ανά τμήμα και για την «κινητικότητα» των πλεοναζόντων. Η Διεύθυνση για μια ακόμη φορά βγάζει πλήθος πλεοναζόντων και αυτό είναι πρόκληση απέναντι στην πραγματικότητα των τριάντα αναπληρωτών που είχαμε φέτος. Κανένας συνάδελφος δεν πλεονάζει. Είναι πρόσχημα και ψέμα η σταθερή επίκληση των διοικήσεων «δίνουμε τα πλεονάσματα για να γίνουν μεταθέσεις», αφού οι μεταθέσεις γίνονται αποκλειστικά βάσει κενών και μορίων των αιτούνταν. Βέβαια, μετά το περσινό φιάσκο και κάτω από την πίεση του συνδικάτου δεν έγινε φέτος καμία «ρύθμιση υπεραριθμίας», κάτι που είχε εφαρμοστεί πέρσι για πρώτη φορά στο Νομό.
-
Η διαδικασία των κενών και φέτος όπως και πέρσι γίνεται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, χωρίς καμία δυνατότητα ουσιαστικού ελέγχου από τις αιρετές και αποτελεί πρόσχημα νομιμοποίησης προαποφασισμένων επιλογών από μεριάς της κυβέρνησης (πάγωμα προσλήψεων και μεταθέσεων, σύμπτυξη των αναγκών στη βάση του νέου μνημονίου, άνοιγμα δρόμου σε ακόμη μεγαλύτερη ελαστικοποίηση).
-
Για ποιους πίνακες συζητούμε όταν το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΟΠΑΙΘ) έχει εξαιρέσει τα ΕΠΑΛ και τα Ειδικά Σχολεία, ενώ δε λειτούργησαν μια σειρά τμήματα ένταξης; Όταν λογαριάζονται κατά περίπτωση τα εργαστήρια σε φυσικούς, πληροφορικούς και δεν υπάρχει καμία ρύθμιση για τα αντίστοιχα της τεχνολογίας;
-
Για ποια κενά και ποιον σχεδιασμό κάλυψης μπορεί να γίνεται λόγος όταν έχουμε 30.000 εκπαιδευτικούς που έφυγαν με συνταξιοδότηση από το 2009 και δεν αναπληρώθηκαν κι ούτε προβλέπεται να αναπληρωθούν, μέσα από μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού; Όταν απαγορεύτηκε ουσιαστικά η συζήτηση για τις αναγκαίες ιδρύσεις – αναβαθμίσεις σχολείων (πχ ειδικό γυμνάσιο), όταν πετιούνται στον καιάδα οι αναπληρωτές, όταν ρευστοποιείται το αναλυτικό πρόγραμμα;
Ορισμένες ειδικότερες επισημάνσεις:
-
Η στήλη των «αδυνατούντων να προσφέρουν έργο» αποτελεί «δεξαμενή» άντλησης απολύσεων και πάγια ζητάμε να μην συμπληρωθεί.
-
Βάση του υπολογισμού των κενών πρέπει να είναι το παιδαγωγικά αναγκαίο 20 μαθητές ανά τμήμα και 15 για τις κατευθύνσεις, ενιαία για όλα τα σχολεία και όχι κατά περίπτωση.
-
Να δοθούν όλα τα διευθυντικά κενά οργανικά, κάθε θέση που μένει κενή λόγω μετάθεσης ή συνταξιοδότησης να δίνεται οργανικό κενό άμεσα, να συνυπολογίζονται σχολεία – ομάδες σχολείων – περιοχή στα κενά ώστε να ζητείται το μάξιμουμ των προσλήψεων - χωρίς εκπτώσεις.
-
Όλοι οι συνάδελφοι με οργανική.
-
Να αναρτηθούν άμεσα τα κενά, με τις ώρες που καλύπτουν και το είδος (πχ διευθυντικό κενό) και να σταματήσει, επιτέλους, η απαράδεκτη κατάσταση που ζούμε για χρόνια.
Θεωρούμε ενιαία τη διαδικασία μεταθέσεων – προσλήψεων – τοποθετήσεων. Εκτιμούμε όμως ότι το θέμα δεν αντιμετωπίζεται σε αυτή τη βάση από διοίκηση – κυβέρνηση. Επιπλέον, οι πίνακες που προτείνουν για έγκριση κυβέρνηση - διορισμένη πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ δεν απεικονίζουν όσα επισημάναμε προηγούμενα ούτε διασφαλίζουν τις οργανικές θέσεις των συναδέλφων, γι’ αυτό καλούμε τις αιρετές να τους καταψηφίσουν.
Αργοστόλι 16/06/2015
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ