Γραμματεία Πειραιά: Δελτίο Τύπου για τη συνάντηση με τη Σχολική Σύμβουλο κ. Ριζακη
Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 24-10-2014 συνάντηση των Δ.Σ. των συλλόγων Π.Ε. > και > με τη Σχολική Σύμβουλο κ. Ριζάκη, ύστερα από τις διαμαρτυρίες συναδέλφων δασκάλων των σχολείων που έχει υπό την ευθύνη της για αυταρχική συμπεριφορά και για παράλογες απαιτήσεις σχετικά με την υποχρεωτική κατάθεση γραπτού ατομικού προγραμματισμού της σχολικής ύλης σε αυτήν.
Ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών τόνισε ότι το ΠΑΜΕ από την αρχή έχει τοποθετηθεί για το ρόλο που θα παίξουν οι σχολικοί σύμβουλοι στην προώθηση του «νέου σχολείου της αγοράς» και πώς το θέμα δεν είναι η προσωπική τακτική που θα ακολουθήσει κάθε σχολικός σύμβουλος, προκειμένου να υλοποιήσει τους σκοπούς που απορρέουν από το νέο του ρόλο. Άλλοι επιλέγουν «το καρότο» και άλλοι το «μαστίγιο». Απλώς αυτοί που επιλέγουν το μαστίγιο προκαλούν πιο γρήγορα αντιδράσεις. Υποστήριξε κατηγορηματικά ότι το ΠΑΜΕ καλεί τους συναδέλφους να μην καταθέσουν κανέναν προγραμματισμό, ο οποίος εν όψει αξιολόγησης θα αποτελέσει κριτήριο για την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Τέλος, τόνισε ότι δεν είναι υπεύθυνοι οι εκπαιδευτικοί αν κάποιες φορές δεν μπορούν να διεκπεραιώσουν τους στόχους τους σε σχέση με την σχ. ύλη ούτε φυσικά οι σχολικές μονάδες, αλλά το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο υλοποιώντας στο ακέραιο τις εντολές του ΟΟΣΑ, της Ε.Ε., εφαρμόζει μια πολιτική των περικοπών, που προκαλεί δεκάδες προβλήματα στα σχολεία όπως κενά, ελαστικές σχέσεις εργασίας, ενώ παρεμβαίνει και στο περιεχόμενο των σπουδών με τη συγγραφή αντιεπιστημονικών, αποσπασματικών, ογκωδών σε ύλη βιβλίων, που δε βοηθούν τον εκπαιδευτικό.
Η κ. Ριζάκη τόνισε ότι ο γραπτός ατομικός προγραμματισμός του κάθε εκπαιδευτικού όπως και ο γραπτός προγραμματισμός της σχολικής μονάδας είναι επιβεβλημένοι και ότι αργά ή γρήγορα θα ζητηθεί από όλους τους σχολικούς συμβούλους. Επέμενε στη θέση της ότι ως δημόσιοι λειτουργοί θα πρέπει να υπακούμε στους νόμους και ως εκπαιδευτικοί θεωρεί αδιανόητο να μην υλοποιούμε γραπτό προγραμματισμό, που μαζί με την εμπειρία του κάθε εκπαιδευτικού είναι τα εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να πραγματοποιήσει τους στόχους του. Ακόμα, ανέφερε ότι σε σχολεία παλιότερης περιφέρειάς της διαπίστωσε ότι κάποιες σημαντικές ενότητες στα μαθηματικά και στη φυσική της έκτης δημοτικού δεν είχαν διδαχτεί κακώς από τους δασκάλους και αυτό το συνέδεσε με την έλλειψη γραπτού ατομικού προγραμματισμού της ύλης. Επιφυλάχθηκε ότι θα μιλήσει με τον επιστημονικό και παιδαγωγικό καθοδηγητή των σχολικών συμβούλων και αναλόγως θα πράξει για το θέμα. Τέλος, αρνήθηκε ότι η συμπεριφορά της είναι αυταρχική και ότι στόχος της είναι η καλή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες.
Συνάδελφοι, κανένας εφησυχασμός! Καμία αυταπάτη για τον αντιδραστικό ρόλο που θα παίξουν οι σχολικοί σύμβουλοι και τα άλλα στελέχη εκπαίδευσης στη διαμόρφωση του «νέου σχολείου της αγοράς». Όλοι μαζί, συσπειρωμένοι γύρω από τα σωματεία μας, να μη δεχτούμε καμία αξιολόγηση ατομική ή σχολικής μονάδας. Να διαγραφούν τώρα από τα σωματεία οι σχολικοί σύμβουλοι, οι διευθυντές εκπαίδευσης, οι περιφερειακοί διευθυντές ως τα πρώτα βιολιά της αξιολόγησης.
Οκτώβρης 2014