Ένα σχόλιο με αφορμή το σεμινάριο για «χαρισματικά» παιδιά… Ή αλλιώς…για τη νέα κατρακύλα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών…
Σε μαγαζί πώλησης τίτλων και προσόντων έχει μετατραπεί η Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Σε συνεργασία με πανεπιστήμια ή με επιστημονικές εταιρείες παρέχει σεμινάρια κατάρτισης επί πληρωμή σε εκπαιδευτικούς.
Είναι τυχαίο το γεγονός ότι η θεματολογία είναι επιλεγμένη ώστε να ‘εξασφαλίζει’ προσόντα και μόρια στην επικείμενη αξιολόγηση; Πραγματικά το σεμινάριο του αποτελεσματικού εκπαιδευτικού, το σεμινάριο διαχείρισης σχολικού περιβάλλοντος, το σεμινάριο πληροφορικής, το σεμινάριο οργάνωσης και διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων, αλλά και της Οργάνωσης και Διοίκησης στην Εκπαίδευση μπορούν να προσφέρουν μόρια ώστε ο εκπαιδευτικός να χαρακτηριστεί ‘εξαιρετικός’ ή να επιλεγεί ως στέλεχος της εκπαίδευσης.
Πρόσφατα ανακοίνωσε την διενέργεια σεμιναρίου για τη «μελέτη της Ειδικής κατηγορίας των Μαθητών με αυξημένες Νοητικές και Μαθησιακές Ικανότητες. Οι Μαθητές αυτοί φοιτούν στα Γενικά Σχολεία, αλλά χρειάζονται Διαφοροποιημένη Εκπαίδευση. Οι Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και Ειδικοτήτων χρειάζεται να γνωρίζουν τα Ιδιαίτερα Γνωρίσματα αυτών των Μαθητών προκειμένου να τους βοηθήσουν σε ομαδικό η Εξατομικευμένο Επίπεδο. Η διάγνωση και η αντιμετώπιση των Ειδικών Αναγκών αυτών των Μαθητών αποτελεί πρώτιστο στόχο και προτεραιότητα στο Σύγχρονο Εκπαιδευτικό Σύστημα».
Τι εννοεί η ΕΕΦ; Ότι δυστυχώς η «ειδική κατηγορία των μαθητών με αυξημένες Νοητικές και Μαθησιακές Ικανότητες» φοιτά στα Γενικά Σχολεία! «Πρώτιστος» μάλιστα «στόχος και προτεραιότητα του Σύγχρονου Εκπαιδευτικού Συστήματος είναι η διάγνωση και αντιμετώπιση των ειδικών αναγκών αυτών των μαθητών»!
Και γιατί σε μια τάξη των 30 (σε λίγο) μαθητών να ασχοληθούμε με τους υπόλοιπους; Έτσι κι αλλιώς θα φαγωθούν απ’ τα θηρία! Ας βοηθήσουμε τουλάχιστον τους «χαρισματικούς», που θα δώσουν κι ένα χέρι βοηθείας στο σάπιο σύστημα να επιβιώσει. Για τους υπόλοιπους αρκεί 1,5 μέτρο αίθουσας κι ένας περιοδεύον θίασος δασκάλων για να περνά η ώρα…
Πραγματικά το εκπαιδευτικό σύστημα δίνει προτεραιότητα στου χαρισματικούς μαθητές, αναβαθμίζει τα πειραματικά σε πρότυπα για να τους υποδεχτούν, ενώ την ίδια ώρα οι μαθητές με «ειδικές ανάγκες» με την κατάργηση των ειδικών σχολείων πετιούνται στον Καιάδα. Η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί βασικό παιδαγωγικό πυλώνα του νέου σχολείου που θα συμβάλει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Η υλοποίηση της διαφοροποίησης στη σχολική τάξη αποτελεί ένα από τα βασικά κριτήρια για την επιλογή των εκπαιδευτικών στα ελιτίστικα πρότυπα σχολεία.
Η δραστηριότητα της ΕΕΦ τόσο με τα συνέδρια όσο με τα σεμινάρια που έχει διοργανώσει κάνει φανερή τη συμβολή της στη προπαγάνδιση βασικών πλευρών του ‘νέου’ σχολείου (διαφοροποίηση, ομαδοσυνεργατική, νέες τεχνολογίες, project), ενώ δεν παραλείπει να καλλιεργεί τη συνείδηση του ευρωπαίου πολίτη μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα Δια βίου Μάθησης όπως αυτό με τίτλο «Ανακαλύπτοντας την επιστήμη ως κουλτούρα διαμέσου των Ευρωπαϊκών Επιστημονικών Μουσείων».
Είναι φανερό ότι η ΕΕΦ έχει αναλάβει ενεργό ρόλο στην υλοποίηση και του τομέα της κατάρτισης στην εκπαίδευση. Ενόψει της επικείμενης αξιολόγησης εντείνει αυτές τις δραστηριότητες προβάλλοντας την αντίληψη ότι η επιμόρφωση είναι ατομική ευθύνη του εκπαιδευτικού, που συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του νέου σχολείου, που γίνεται κυνηγός προσόντων για να αποκτήσει προβάδισμα έναντι του συναδέλφου ανταγωνιστή του.
Υ.Γ. Με αφορμή το ίδιο σεμινάριο, μια νηπιαγωγός γράφει…
Είμαι μια από τις τυχερές δασκάλες. Έχω 25 χαρισματικά παιδιά!
Η Ελένη δεν σταματάει να κρίνει τα πάντα.
Ο Ντένις ζωγραφίζει τα πιο όμορφα τρένα.
Ο Ηρακλής έχει «μια καλή πρόταση» για όλα.
Η Ραλία χτες ανακάλυψε το πορτοκαλί.
Ο Δημήτρης μιλάει συνέχεια για το μέλλον.
Η Αλεξάνδρα είναι πρωταγωνίστρια στο θέατρο.
Ο Ηλίας ξέρει πάντα τι είναι δίκαιο και τι όχι.
Η Κατερίνα λέει τις πιο ωραίες ιστορίες.
Ο Ντάβιντ σε κοιτάει στα μάτια να μάθει οτιδήποτε καινούριο.
Η Έλενα είπε το Ρο.
Ο Αλέξανδρος τρέχει σαν τον άνεμο.
Η Σταυρούλα έκανε μια καινούρια φίλη.
Ο Αντρέας θέλει να γίνει αστροναύτης.
Η Ιουλία έχει μια ερώτηση για όλα.
Η Νάσια ενθουσιάζεται με όλα.
Ο Χρήστος φτιάχνει τους πιο ψηλούς πύργους.
Η Θέμις μετράει κάθε της κουβέντα.
Η Κλαούντια μετράει ως το 100.
Η Θώμη μαθαίνει να μοιράζεται.
Ο Σταύρος διαλέγει πάντα χαρούμενα χρώματα.
Ο Στέλιος έχει ένα αστείο για κάθε περίπτωση.
Η Νασμίν τραγουδάει σαν αηδόνι.
Ο Βαγγέλης έχει παλέψει με δεινόσαυρους και τους νίκησε.
Ο Γκάμπριελ γελάει και φωτίζεται όλη η τάξη.
Η Αντωνία τους διαβάζει παραμύθια για να κοιμηθούν.
Κρατήστε τις ναζιστικές θεωρίες σας για τους «άριστους»! Όσο ακόμα είμαι στην εκπαίδευση, «πρώτιστος στόχος και προτεραιότητά μου» είναι να γίνει το καθένα απ’ αυτά ο καλύτερος εαυτός του. Όχι για να επιβιώσουν στη ζούγκλα σας, αλλά για να σας την τρίψουν στα μούτρα!
Αθήνα 21/2/2013