4ο Ενημερωτικό

09/12/2012 - 03:00

Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ, ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΦΗΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥΣ!

Πριν λίγες μέρες το Υπουργείο Παιδείας με το πολυνομοσχέδιο που έδωσε στη Δημοσιότητα και ήδη κατατέθηκε στη βουλή δίνει το τελειωτικό χτύπημα στην Ειδική Αγωγή και στα παιδιά με ε.α.

Κλείνουν τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας! "Κλείνουν" τα ΚΕΔΔΥ και μεταφέτουν τη δουλειά που έκαναν σε επιτροπή κάθε σχολείου! "Κλείνουν" τα ειδικά σχολεία (ΣΜΕΑΕ) και τα μετατρέπουν σε κέντρα στήριξης των γενικών σχολείων. Οδηγούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στο γενικό σχολείο χωρίς επιστημονικά κριτήρια και φυσικά χωρίς την κατάλληλη υποδομή και επάνδρωση. Μεταφέρουν τα δυσβάσταχτα προβλήματα της Ε.Α. στη γενική. Στην ουσία μεταφέρουν το βάρος στο δάσκαλο της τάξης! Καταδικάζουν στην αμορφωσιά και στην περιθωριοποίηση τα παιδιά με ε.α. και τις οικογένειές τους! Τους παραδίδουν βορά στις επιχειρήσεις, στις Μ.Κ.Ο., στην εκκλησία και στη "φιλανθρωπία"!

Συγκεκριμένα με το ν/σ τα ειδικά σχολεία μετατρέπονται σε Κέντρα Υποστήριξης (!) μιας ενότητας σχολικών μονάδων, που ονομάζεται πλέον Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και δημιουργείται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή. Το ΣΔΕΥ έχει σκοπό να συντονίζει τις σχολικές μονάδες μέλη του, ώστε να εντάσσουν, να υποστηρίζουν τους μαθητές με αναπηρία.

Σε κάθε σχολική μονάδα δημιουργείται Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ), που θα αποτελείται από το διευθυντή, τον εκπαιδευτικό Ε.Α. του Τμήματος Ένταξης ή της Παράλληλης Στήριξης του σχολείου, έναν ψυχολόγο κι έναν κοινωνικό λειτουργό από το Κέντρο Υποστήριξης του ΣΔΕΥ. Η επιτροπή αυτή «θα κάνει διάγνωση, θα διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για τους μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης (παραπέμποντας όσους χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη σε ...εξωσχολικές Υπηρεσίες!), θα διαμορφώνει προγράμματα πρώιμης προσχολικής παρέμβασης, θα παρακολουθεί την εφαρμογή της όλης διαδικασίας, θα συντονίζει και θα παραπέμπει όσους μαθητές χρειάζονται γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ».

Όλοι όμως γνωρίζουμε πόσος χρόνος απαιτείται για μια γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ, αφού δεν διαθέτουν προσωπικό ακόμα και σήμερα. Με δεδομένο το γεγονός ότι από του χρόνου οι διορισμοί, μονίμων και αναπληρωτών, θα εκμηδενιστούν, γίνεται κατανοητό ότι τα ΚΕΔΔΥ στην ουσία "κλείνουν". Με αυτόν τον τρόπο, αλλά και με πρόβλεψη του ίδιου του νομοσχεδίου (!), ανοίγουν διάπλατα την πόρτα, ώστε η γνωμάτευση να παρέχεται από τα ιδιωτικά ιατροπαιδαγωγικά κέντρα!

Στην ουσία όσα από τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν βαριές αναπηρίες, σωματικές και νοητικές, δε θα εκπαιδευτούν ποτέ, άρα δε θα μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν κι έτσι δε θα μπορέσουν να ενταχτούν στην κοινωνία. Παράλληλα το πρόβλημα θα μεταφερθεί στα γενικά σχολεία αφού εκεί θα ενταχθούν, χωρίς τις αναγκαίες υποδομές, απαραίτητες για την εκπαίδευση αυτών των παιδιών και με τα ήδη αυξημένα και χρονίζονταπροβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής που ήδη έχουν τα σχολεία. Ο δε δάσκαλος της τάξης θα επωμιστεί  ένα βάρος στο δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί μιας και δε θα έχει την κατάλληλη γνώση αλλά και στήριξη. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί Ε.Α. των σημερινών ΣΜΕΑΕ, με πολύτιμη μακροχρόνια ειδίκευση στην Ε.Α., θα χάσουν τις οργανικές θέσεις τους, αν είναι μόνιμοι ή δε θα διοριστούν ποτέ, αν είναι αναπληρωτές, και είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να εργαστούν στην Ε.Α. ξανά.

Με τη διαδικασία αυτή, το αστικό κράτος αποποιείται την υποχρέωση που έχει στον κρίσιμο κι ευαίσθητο τομέα της Ε.Α. φορτώνει το κόστος στις πλάτες των γονιών και παραδίδει τα 185 χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες μαζί με τις οικογένειές τους βορά στην κερδοσκοπία επιχειρήσεων και φιλανθρώπων!

Αξίζει να σημειωθεί, ότι μέχρι τώρα, από τα 185 χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες, μόνο ένας μικρός αριθμός παίρνει μέρος στην εκπαιδευτική διαδικασία και ένας πολύ μικρότερος αριθμός παρακολουθεί κάποιο πρόγραμμα σε κάποιο ειδικό κέντρο αφού τελειώσει την εκπαίδευσή του.

Το θέμα μάς αφορά όλους και όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής.  Εκπαιδευτικοί, ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό, γονείς, αναπηρικό κίνημα, πρέπει να συναντηθούν στον αγώνα για:

Να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ το ν/σ της σφαγής της δημόσιας δωρεάν Ε.Α. Να ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΕΙ γενναία η Ε.Α. και να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες υποδομές ώστε ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ε.α. ΝΑ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και εκπαίδευση. Να ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ όλοι οι συμβασιούχοι στο χώρο της Ε.Α. (εκπαιδευτικοί, ειδικοί εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό) και να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί ώστε να επανδρωθεί η Ε.Α. με μόνιμους εργαζόμενους.

 

Για το Δ.Σ.

 

Ο Πρόεδρος                                                   Ο Γ. Γραμματέας

            Απόστολος Κοπριτέλης                                Κώστας Καρακαλπάκης - Καρράς

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα