ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ : ΕΞΑΓΓΕΛΟΥΝ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ! ΝΑ ΣΗΜΑΝΕΙ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ!

15/03/2012 - 11:11

Συνάδελφοι

Τούτες οι ώρες είναι κρίσιμες! Κυριολεκτικά, μπαίνει στην «κλίνη του Προκρούστη» το ίδιο το δικαίωμα μας στη δουλειά, το δικαίωμά μας να είμαστε εργαζόμενοι. Γι' αυτό άκουσε το ΠΑΜΕ, πάρε μέρος στον αγώνα και στις Γενικές Συνελεύσεις.

Κυβέρνηση του μαύρου μετώπου-Τρόικα-αστικό κράτος, σχεδιάζουν 150 χιλιάδες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το 2014. Μοχλός για την υλοποίηση του παραπάνω μέτρου είναι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Γι' αυτό το τελευταίο διάστημα Σχολικοί Σύμβουλοι επισκέπτονται τα σχολεία και προσπαθούν να πείσουν τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε "ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα" και να στηρίξουν την "αξιολόγηση" της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού..

Αφού η εργασιακή εφεδρεία «απέτυχε», όπως λένε, τώρα επανέρχονται και σχεδιάζουν απολύσεις μέσω της αξιολόγησης σε όλο το Δημόσιο Τομέα, με γραπτές εξετάσεις και προφορική συνέντευξη. (βλ. εξαγγελίες Ρέππα).

Την ίδια γραμμή υπερασπίζεται και η Υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου που δήλωσε ότι: «Να αξιολογηθούν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, όσοι έχουν τα προσόντα, την πρόθεση και την προσφορά, να παραμείνουν ή να μετακινηθούν σε άλλους χώρους όπου τους χρειάζεται το Δημόσιο. Όσοι δεν τα έχουν αυτά, να απολυθούν όπως και γίνεται και στον ιδιωτικό τομέα» (23/1/2012). Ανακοίνωσε επίσης, ότι η αξιολόγηση θα ισχύσει και στους εκπαιδευτικούς, μέτρο που:

οδηγεί σε απολύσεις

συνδέεται με την βαθμολογική εξέλιξη και άρα

με το μισθό των εκπαιδευτικών!

Μάλιστα, δήλωσε ότι «φέτος θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά, γιατί όσοι καθηγητές και δάσκαλοι δεν συμμετέχουν δεν θα μπορούν να έχουν καμιά εξέλιξη» (εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, 24/12/2012). Την προώθηση της αξιολόγησης είχε ανακοινώσει και σε συνάντηση με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (9/1/2012).

Πρέπει να σημάνει συναγερμός! Να μην περάσει η αξιολόγηση Αν τα μέτρα αυτά περάσουν τότε το τοπίο θα είναι πραγματικός εφιάλτης!

Για ποια «αξιολόγηση» μιλούν;

Τι σημαίνει «άξιος» εκπαιδευτικός για την κυβέρνηση; Η αξιολόγηση στο «νέο» σχολείο δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη ο εκπαιδευτικός να γίνει καλύτερος δάσκαλος, καλύτερος επιστήμονας, ώστε να μορφώνει ολόπλευρα τους μαθητές. Αυτό που θα κρίνεται είναι αν ακολουθεί τις «ανάγκες» της «αγοράς», αν έχει εμπεδώσει πως η μάθηση είναι ένα ακόμα εμπόρευμα, αν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των μελλοντικών χορηγών των σχολείων κ.ά. Ο εκπαιδευτικός, στο σχολείο της «αγοράς» θα αξιολογείται και θα πληρώνεται καλύτερα αν εφαρμόζει τις εντολές του υπουργείου, θα είναι «ανταγωνιστικός». Ολα τα παραπάνω προκύπτουν σαφώς απ' το νόμο 3848/2010, από ειδικό κείμενο «διαβούλευσης» που είχε δώσει το υπουργείο μετά την ψήφιση του νόμου και από τις απροκάλυπτες δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας και της υπουργού Α. Διαμαντοπούλου:

+ Σύμφωνα με το άρθρο 32 του νόμου 3848/2010 κάθε σχολείο φτιάχνει πρόγραμμα δράσης κάθε χρόνο και στο τέλος του χρόνου συντάσσεται έκθεση, σύμφωνα με την οποία αξιολογείται «η απόδοση της σχολικής μονάδας στο σύνολό της», «η επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων που είχαν τεθεί στο πρόγραμμα δράσης».

Με απόφαση του κάθε υπουργού Παιδείας εξειδικεύονται στα στοιχεία της αξιολόγησης. Στο τέλος του άρθρου σημειώνεται πως «την αξιολόγηση της δράσης των σχολικών μονάδων» ακολουθεί η «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών».

+ Θα αξιολογούνται οι επιδόσεις των μαθητών και ανάλογα με το επίπεδο των επιδόσεων θα κατηγοριοποιούνται οι σχολικές μονάδες σε σχολεία Α,Β,Γ,Δ κατηγορίας. Στη βάση αυτή θα γίνεται και η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων (με τέτοιου είδους μέτρα αξιολόγηση στην Αγγλία και στις ΗΠΑ, έχει κλείσει μεγάλος όγκος σχολείων σε φτωχές λαϊκές περιοχές). Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού πάει χέρι-χέρι με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, με την προώθηση του νέου σχολείου της αγοράς και των χορηγών, τελικά με την κατηγοριοποίηση των σχολείων, ανάλογα με την ταξική σύνθεση των μαθητών τους!

Μετά την ψήφιση του νόμου το υπουργείο, παρά την αντίδραση των εκπαιδευτικών, εξέδωσε κείμενο «διαβούλευσης» (στις 17 Ιούνη 2010) για τις «διαδικασίες αυτοαξιολόγησης στη σχολική μονάδα». Στόχος θα είναι «η ανάδειξη της σχολικής μονάδας ως βασικού φορέα προγραμματισμού και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου», δηλαδή το πρώτο βήμα για το «αυτόνομο» σχολείο - επιχείρηση, το οποίο θα είναι υπεύθυνο για όλα. Αποτέλεσμα θα είναι τα σχολεία πολλών ταχυτήτων, ανάλογα με τη χρηματοδότηση και τις «προσφορές» της «τοπικής κοινωνίας» βλέπε επιχειρήσεις κ.ά., αλλά και την ενίσχυση (νέα χαράτσια) απ' τους γονείς.

Στο κείμενο αυτό δινόταν ξεκάθαρα η εικόνα του σχολείου - επιχείρηση, αφού, δείκτες και κριτήρια αξιολόγησης μεταξύ άλλων θα είναι τα μέσα και οι πόροι (υλικοτεχνική υποδομή, οικονομικοί πόροι, ανθρώπινο δυναμικό), η οργάνωση και διοίκηση σχολείου και η αξιοποίηση πόρων, το κλίμα και οι σχέσεις στο σχολείο.

Επίσης, θα αξιολογούνται οι εκπαιδευτικές διαδικασίες (εφαρμογή προγράμματος σπουδών, ποιότητα διδασκαλίας, οργάνωση της τάξης, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, επιμόρφωση εκπαιδευτικών). Στη σχετική παρουσία, εμφανίζεται και ο δείκτης της επίτευξης μαθησιακών στόχων. Τέλος, κριτήρια είναι τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα (φοίτηση/διαρροή, επίδοση/πρόοδος μαθητών, ατομική και κοινωνική ανάπτυξη μαθητών)».

Η υπουργός Παιδείας έχει μιλήσει ξεκάθαρα για σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα. Αναφέρουμε μόνο την αποκαλυπτική δήλωσή της (σε συνέντευξη στις 28/2/2010), όπου είχε τάξει οικονομικά «μπόνους» στους «καινοτόμους» εκπαιδευτικούς: «Από του χρόνου θα προχωρήσουμε και στην υλική ανταμοιβή τους». Μπορεί να μην υλοποίησε φέτος την υπόσχεσή της, αλλά επέμεινε: «Δεν μπορεί οι καλύτεροι, οι άριστοι, οι σημαντικοί, αυτοί που θέλουν, αυτοί που δουλεύουν περισσότερο να μην έχουν διαφορετική αντιμετώπιση και ηθική και υλική από τους υπολοίπους».

_ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ_

Ο κυβερνητικός συνδικαλισμός δίνει πολύτιμο χρόνο στην κυβέρνηση, βάζει πλάτη να περάσει η αξιολόγηση, υπονομεύει την ανάπτυξη των αγώνων. Οι πλειοψηφίες σε ΔΟΕ - ΟΛΜΕ αρνούνται να οργανώσουν την πάλη

ενάντια στην αξιολόγηση. Όπως έκαναν και με το νέο μισθολόγιο. Τα ίδια έλεγαν και τότε ότι "τα μέτρα δεν αγγίζουν τους εκπαιδευτικούς". Καλλιεργούσαν και καλλιεργούν τον εφησυχασμό μέχρι να περάσουν τα μέτρα.

_ΕΙΝΑΙ  ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΙ._

Τόσο το ΠΑΣΟΚ, όσο και η ΝΔ τάσσονται εδώ και χρόνια αναφανδόν υπέρ της αξιολόγησης τόσο στην εκπαίδευση, όσο και σε όλο το Δημόσιο, τάσσονται υπέρ της σύνδεσης του μισθού με την αποδοτικότητα, προωθούν από κοινού το «νέο σχολείο» της αγοράς και των χορηγών, συμφωνούν με τον στόχο της μείωσης των Δημοσίων Υπαλλήλων.

Δεν μας προξενεί εντύπωση ούτε η στάση της Συνεργασίας. Μόλις το 2008, το τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ διατύπωνε το «αίτημα»: «Αποτίμηση των εκπαιδευτικών επιτευγμάτων των σχολείων μέσα από συλλογικές διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Βασική προϋπόθεση, η συστηματική και πλήρης επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών» (Τμήμα Παιδείας συν, Συμβολή στο Πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, 2008). Δίνουν αέρα στην κυβερνητική πολιτική, σπέρνουν αυταπάτες για μια «άλλη», δήθεν «καλή αξιολόγηση» μέσα στα πλαίσια του συστήματος. Να μην χαθεί λεπτό! Καλούμε τους εκπαιδευτικούς κάθε σχολείου να συζητήσουν, να απορρίψουν την «αξιολόγηση» εκπαιδευτικού και σχολικής μονάδας! Καλούμε τα Δ.Σ. των πρωτοβάθμιων σωματείων να πάρουν αποφάσεις καταδίκης των μέτρων, αλλά και καταγγελίας των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών ΟΛΜΕ-

ΔΟΕ, που δίνουν χρόνο στην κυβέρνηση.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΑΠ' ΟΛΟΥΣ: Η αξιολόγησή τους δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά.

Δεν έχει καμιά σχέση με την ανάγκη για ένα ενιαίο σχολείο, βασικό, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Δεν θέλουν ούτε έναν τέτοιο εκπαιδευτικό, ούτε ένα τέτοιο σχολείο. Θέλουν

απολύσεις, «σχολείο ΑΕ» και το δάσκαλο σκυφτό.*

Συνάδελφοι

Είναι ώρα προσωπικής ευθύνης για τον καθένα και την καθεμιά, για όλους μας. Αν τώρα δεν αποφασίσουμε να ορθώσουμε το ανάστημά μας στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει θα βρεθούμε χειροπόδαρα δεμένοι και με την πλάτη στον τοίχο για πολλά, πολλά χρόνια. Τέτοιο δικαίωμα δεν έχουμε. Έχουμε χρέος στους εαυτούς μας, στα παιδιά μας, στους μαθητές μας, στις νεότερες γενιές να αντιδράσουμε. ΟΠΟΙΟΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΥΡΙΟ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΣΗ ΤΟΥ, ΓΙΑΤΙ Ο

ΙΔΙΟΣ ΒΑΖΕΙ ΤΗ "ΘΗΛΙΑ" ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΤΟΥ.

· Καμιά απόλυση-Καμιά «αξιολόγηση»-Καμιά κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων.

· Καλούμε τους Σχολικούς Σύμβουλους και τους Διευθυντές να μην υλοποιήσουν την αξιολόγηση, γιατί ουσιαστικά θα γίνουν "ΕΧΘΡΟΙ" ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ- ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ.

· Καμιά κατάργηση - συγχώνευση σχολικής μονάδας. Καμιά οργανική θέση χαμένη, όλοι οι εκπαιδευτικοί με οργανική θέση.

· Όχι στο νέο σχολείο της αγοράς, στις καταργήσεις μαθημάτων.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ - ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ

Όλο το προηγούμενο διάστημα έχουν δημιουργηθεί λανθασμένες αντιλήψεις στην κοινωνία αλλά και στους εκπαιδευτικούς, σε σχέση με την αξιολόγηση, που πατάνε σε υπαρκτά προβλήματα της εκπαίδευσης (αδιαφορία εκπαιδευτικών - μαθητών, ιδιαίτερα μαθήματα εκπαιδευτικών, άθλια υλικοτεχνική υποδομή κλπ). Ας δούμε όμως τι εννοεί το Υπουργείο Παιδείας «αξιολόγηση» μέσα από τα κείμενά του:

· «Εφαρμογή καινοτομιών». Σημασία πια δεν έχει αν κάνεις καλό μάθημα, αλλά αν εφαρμόζεις «πρωτοποριακές» ιδέες που τους έχει επιβάλλει η αγορά εργασίας του καπιταλιστικού μεσαίωνα που σχεδιάζουν οι ... «Νονοί». Θα «μετριέται» ο κάθε εκπαιδευτικός στην εφαρμογή αυτών των εντολών.

· «Ανάπτυξη κοινωνικών δραστηριοτήτων». Σημασία για τη λειτουργία του σχολείου θα έχει πια ο καθοδηγούμενος εθελοντισμός κι η σύνδεση με την «τοπική αγορά» και τις ανάγκες της. Το «αυτονόητο» του εκπαιδευτικού και του γονιού για το «τι είναι μάθημα» και «ποια είναι η δουλειά του δασκάλου» πάει περίπατο. Μάθημα είναι πια ότι θέλει η ... εταιρεία. Αυτή είναι η καινοτομία!

· «Κατανομή εσόδων ανά κατηγορία πηγών και προβλεπόμενης δαπάνης». Τα κείμενα του υπουργείου Παιδείας αναρωτιώνται: «Ο δήμος υποστηρίζει οικονομικά το σχολείο; Ο Σύλλογος Γονέων ενισχύει οικονομικά το σχολείο;» «Κόψτε δηλαδή το λαιμό σας για λεφτά». Κι αν δε σας φτάνουν κάντε περικοπές μαθημάτων και προσωπικού. Ή πάρτε ένα «σπόνσορα» απ' αυτούς που έχετε εξασφαλίσει με την «κοινωνική σας δραστηριότητα». Το κράτος δεν πληρώνει φράγκο!

· Βάλτε τώρα δίπλα σ' αυτά τον Καλλικράτη και το πέρασμα των σχολείων στους δήμους. Βάλτε τα 30άρια τμήματα και το πάγωμα των διορισμών εκπαιδευτικών και θα έχετε μια εικόνα του νέου σχολείου: Συμπτύξεις τμημάτων, συγχωνεύσεις σχολείων και απολύσεις (αφού θα έχουν καταργηθεί οι οργανικές θέσεις). Σχολείο παρόμοιο με τους παιδικούς σταθμούς, όπως τους κατάντησε ο «Καποδίστριας» και το πέρασμά τους στους δήμους: Υπέρογκα τροφεία και δίδακτρα. Ελαστικές εργασιακές σχέσεις και άρση της όποιας μονιμότητας. Εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται με κριτήρια τη φτήνια και την ελαστική εργασία κι όχι αν είναι παιδαγωγικά και επιστημονικά επαρκείς.

· «Αναλυτική παρουσίαση των επιδόσεων των μαθητών» (εκπαιδευτικά-μαθησιακά αποτελέσματα): Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, θα αξιολογούνται οι επιδόσεις των μαθητών και ανάλογα με το επίπεδο των επιδόσεων θα κατηγοριοποιούνται οι σχολικές μονάδες σε σχολεία Α,Β,Γ,Δ κατηγορίας. Στη βάση αυτή θα γίνεται και η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων (με τέτοιου είδους μέτρα «αυτοαξιολόγησης» στην Αγγλία και στις ΗΠΑ, έχει κλείσει μεγάλος όγκος σχολείων σε φτωχές λαϊκές περιοχές).

· «Αριθμός ημερών πραγματοποιηθείσας λειτουργίας του σχολείου».Σα να λένε «Καλό σχολείο είναι αυτό που οι εκπαιδευτικοί του δεν απεργούν κι οι μαθητές του δεν κινητοποιούνται ποτέ και για τίποτα». Γονατιστοί κι υπάκουοι. Αυτό είναι το «νέο σχολείο»!

· «Χρήση του κτιρίου για δραστηριότητες ή εκδηλώσεις από άλλους φορείς» και «ενέργειες αξιοποίησης πόρων». Αφού δεν έχετε λεφτά, νοικιάστε την αυλή για πάρκιγκ ή την αίθουσα εκδηλώσεων για να κάνει εκδηλώσεις το εμπορικό επιμελητήριο της γειτονιάς σας (τα παραδείγματα που αναφέρουμε δεν είναι υποθετικά ).

· «Εφαρμογή διδακτικών μεθόδων»...« με σκοπό την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων των μαθητών». Αν δεν εφαρμόζεις δηλαδή τις νέες «διδακτικές μεθοδολογίες» του αγνωστικισμού, του σχετικισμού, της καλλιέργειας δεξιοτήτων και της κατηγοριοποίησης μέσα στο ίδιο το μάθημα, μακριά απ' τη γνώση και την ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά . τότε δεν είσαι «καλός» δάσκαλος. Αν ασχολείσαι με όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο, δεν είσαι πια καλός δάσκαλος.

· «Διαμόρφωση ηλεκτρονικών αρχείων που αφορούν την πρόοδο των μαθητών ανά γνωστικό αντικείμενο με εργασίες, γραπτές δοκιμασίες, κλπ» και «Αναλυτική παρουσίαση επιδόσεων των μαθητών, κατά μάθημα» ... «μεταγραφές από και προς το σχολείο». Δηλαδή ξεδιάλεγμα των μαθητών απ' το παραμικρό. Η προσωπικότητα του καθηγητή κι η επιστημονική -παιδαγωγική του ματιά, που ξέρει την τάξη του και δίνει ευκαιρίες και στον μαθητή που κάποια στιγμή έχει μια αποτυχία πάει περίπατο. Τώρα έχουμε... «μετρήσι μους στόχους». Όποιος δεν τα καταφέρνει καλά ... πάει στον καιάδα.

· Οι ίδιοι λένε ότι επιλέγουν την «αυτοαξιολόγηση» επειδή «η εξωτερική αξιολόγηση εκτιμούμε ότι σήμερα, αντί να κινητοποιήσει το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου, μπορεί να προκαλέσει άγχος στους εκπαιδευτικούς»._

Επιπλέον, σύμφωνα με τον λεγόμενο «εκπαιδευτικό ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ», (αυτονομία - διαφοροποίηση της σχολικής μοναδας που ήδη έχει αρχίσει να εφαρμόζεται, αρμοδιότητα των σχολικών μονάδων είναι να επιλύουν πλέον μόνες τους τα παρακάτω*:_

Α. Περιεχόμενο Σπουδών και διδασκαλία.

 

Γ. Οικονομικοί - υλικοί πόροι (χρηματοδότηση)

·     Σχολικά βιβλία

 

·   Κατανομή της χρηματοδότησης για λειτουργικά έξοδα

·     Μεθοδολογία

 

(πλήρης αυτονομία)

·     Περιεχόμενο προγραμμάτων-σπουδών

 

·   Προμήθεια διδακτικών υλικών (βιβλίων)

·     Επιλεγόμενα μαθήματα

 

·   Προμήθεια Η/Υ και εξοπλισμού

·     Πρόσθετα υποχρεωτικά μαθήματα

 

·   Προμήθεια κινητών (εξοπλισμού αιθουσών, υλικών)

·     Αξιολόγηση μαθητών

 

·   Αναζήτηση δωρεών - χορηγιών

·     Αριθμός ωρών ανά διδακτικό αντικείμενο

 

·   Αξιοποίηση υποδομών.

·     Απόφαση επανάληψης της τάξης.

 

Δ. Εκπαιδευτικό προσωπικό.

Β. Σχολικοί κανονισμοί/ εσωτερική οργάνωση

 

·   Σχεδιασμός ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης

·    Σχολικός κανονισμός

 

·   Αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου και

·    Κριτήρια επιλογής μαθητών για εγγραφή

 

εκπαιδευτικού.

·    Κριτήρια για ομαδοποίηση μαθητών

 

*από το κείμενο διαβούλευσης για τον εκπαιδευτικό ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ (δημ/ση: 22/1/11)

Φυσικά, βασικό κριτήριο «αξιολόγησης» θα είναι το πώς ο κάθε εκπαιδευτικός ξεχωριστά και η σχολική μονάδα συνολικά, φροντίζει να «λύνονται» όλα τα παραπάνω με τον πλέον ανέξοδο (για τον κρατικό προϋπολογισμό) τρόπο, προωθώντας ταυτόχρονα το «σχολείο της αγοράς» που θα αποτελεί πεδίο κερδοφορίας για τους «επενδυτές» στην εκπ/ση - κεφαλαιοκράτες. Άλλωστε βασική αρχή των ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ είναι η μείωση των «δημοσιονομικών δαπανών» και κυρίως αυτών που αφορούν τις κοινωνικές παροχές: ΠΑΙΔΕΙΑ - ΥΓΕΙΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ.

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα