«ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ» : Απόλυτος προθάλαμος των πανεπιστημίων
Αποχωρήσεις εντυπωσιασμού, χτες, από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, στον απόηχο των ανακοινώσεων της κυβέρνησης για το «νέο Λύκειο»
Για την ουσία του «νέου Λυκείου», όμως, δεν είπαν κουβέντα. Δεν είπαν κουβέντα για: Τη διαφοροποίηση με ατομική επιλογή μαθημάτων και τις νεοφερμένες «ερευνητικές εργασίες», «καινοτόμες» μεθόδους διδασκαλίας που οδηγούν στη διάλυση της γνώσης και στην ημιμάθεια, ακόμα πιο στενή σύνδεση του λυκείου με τη διαδικασία εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, που φέρνει μαζί του το «νέο Λύκειο» που παρουσίασε προχτές το υπουργείο Παιδείας. Αντίθετα, «διαμαρτυρήθηκαν» μόνο για την οργάνωση του (προσχηματικού στην πραγματικότητα) διαλόγου, ξεκαθαρίζοντας ότι θα συνεχίσουν να συμμετέχουν σε αυτόν.
Στο μεταξύ, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να μη μιλήσει αναλυτικά για το σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση, προκειμένου να στηρίξει τον ισχυρισμό ότι τάχα το Λύκειο αποσυνδέεται από το σύστημα πρόσβασης, μεγάλη μερίδα των μέσων ενημέρωσης χτες επέμειναν ότι θα προσμετρούνται για την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση οι επιδόσεις των μαθητών στις τρεις τάξεις του Λυκείου, χωρίς αυτό να διαψευστεί από το υπουργείο. Οπως εξάλλου είπε χαρακτηριστικά η υπουργός κατά την παρουσίαση του «νέου Λυκείου» η διαδικασία των εξετάσεων «θα μπορεί να δει και τη συνολική συγκρότηση του μαθητή και τις δυνατότητές του στους συγκεκριμένους τομείς που έχει επιλέξει». Ειδικότερα για το αν θα προσμετράται η βαθμολογία στις τρεις τάξεις του Λυκείου είπε ότι «δεν θα αφήσουμε την πρώτη ή τη δευτέρα ή την τρίτη» και ότι «όλο το λύκειο παίζει ρόλο».
Δηλαδή, ενισχύεται τελικά η μορφωτική υποβάθμιση του λυκείου σαν αυτόνομη βαθμίδα, οι μαθητές μπαίνουν σε διαδικασία προετοιμασίας για εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση κυνηγώντας βαθμούς μέσα από τις διάφορες αξιολογήσεις (και από τις ερευνητικές εργασίες), τα φροντιστήρια τρίβουν τα χέρια τους με ικανοποίηση.