Κατηγορηματικό «Οχι» στο αντιδραστικό σχέδιο των συγχωνεύσεων
Οπως υπογράμμισε ο Χρ. Τέγος «είναι προφανές ότι αυτό που επιδιώκουν είναι να στοιβάξουν τα παιδιά σε πολυδύναμα σχολεία (τμήματα 25 - 30 μαθητών) για να παράγουν ευέλικτους φτηνούς καταρτισμένους νέους, αυριανούς φτηνά αμειβόμενους και χωρίς προοπτικές και απαιτήσεις εργαζόμενους».
Και πρόσθεσε: «Οικοδομούν τα σχολεία της "αγοράς" με διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα στο καθένα, με στόχο τη γρήγορη και "εύπεπτη" γνώση που πολύ γρήγορα θα απαξιώνεται. Με τη δραματική μείωση των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού (επιταγή της τρόικας) για κάθε κοινωνική πολιτική - άρα και για την εκπαίδευση - τα σχολεία θα παραδοθούν για να τα λειτουργούν με ευθύνη τους οι νέοι Καλλικρατικοί Δήμοι, οι χορηγοί και οι γονείς. Η ποιότητα της εκπαίδευσης του κάθε σχολείου στο άμεσο μέλλον θα εξαρτάται από την οικονομική κατάσταση του κάθε νέου Δήμου, από την εξεύρεση και προσέλκυση χορηγών, από τη συμβολή των γονέων που θα πληρώνουν πολύ περισσότερα από αυτά που δίνουν σήμερα για τη μόρφωση των παιδιών τους. Μαζί με τους μαθητές οι εκπαιδευτικοί θα είναι τα πρώτα θύματα αυτής της πολιτικής με την αποδιάρθρωση των εργασιακών τους σχέσεων, τα ωράριά τους, τα μισθολόγια φτώχειας που τους ετοιμάζουν, αλλά και το σύστημα προσλήψεων που αλλάζει ριζικά».
Συνεχίζοντας ο Χρ. Τέγος τόνισε ότι «η μεταφορά αρμοδιοτήτων στους νέους Δήμους συνδέεται με τη λεγόμενη "λειτουργική και οικονομική αυτοδυναμία τους", που περιλαμβάνει το δραστικό περιορισμό και την κατάργηση των επιδοτήσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό, τις λεγόμενες "οριζόντιες δράσεις", που είναι τα χρήματα που δίνονται για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, τις συντηρήσεις των κτιρίων τους, τις αμοιβές των καθαριστριών των σχολείων, τις δαπάνες για τη μεταφορά των μαθητών από χωριά που δεν έχουν σχολεία».
Στη συνέντευξη Τύπου, παρουσιάστηκαν τα στοιχεία για τα σχολεία του νομού, που αφορούν στις δραστικές περικοπές που ήδη ξεκίνησαν το 2010, σημειώνοντας ότι οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις σχολικών μονάδων βρίσκονται σε πλήρη συντονισμό μ' αυτές.
«Είναι προφανές, αλλά και αναγκαίο νομίζουμε - υπογράμμισε ο Χρ. Τέγος - ότι ο αντιδραστικός - αντιλαϊκός σχεδιασμός για την εκπαίδευση πρέπει να βρει απέναντί του την οργανωμένη δύναμη του λαϊκού παράγοντα, τους εκπαιδευτικούς, τη νεολαία, τους γονείς. Επιβάλλεται να ξεσηκωθούν όλοι για να μην περάσουν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης.
Καλούμε τους αιρετούς της περιοχής μας, τα Δημοτικά Συμβούλια, να οργανώσουν κίνημα ενάντια στα μέτρα που δρομολογούν το κλείσιμο και τις συγχωνεύσεις σχολείων του τόπου μας. Να είναι αρωγοί ενός μετώπου που θα αντιπαλέψει και θα αποκαλύψει τις συνέπειες που θα υπάρξουν στο επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης, στην τάση διεύρυνσης των μορφωτικών ανισοτήτων, τις συνέπειες στα οικονομικά της λαϊκής οικογένειας για τη μόρφωση των παιδιών τους».
Και καταλήγοντας τόνισε: «Ζητούμε από τις διοικήσεις των έξι Δήμων να συγκαλέσουν έκτακτα Δημοτικά Συμβούλια με μοναδικό θέμα συζήτησης "ΟΧΙ στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων", με τη συμμετοχή εκπροσώπων των γονέων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Να αγωνιστούμε για:
Ενιαίο 12χρονο Υποχρεωτικό Σχολείο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, χωρίς ταξικούς φραγμούς και φυλετικές διακρίσεις.
Σε καμία τάξη να μην υπάρχουν πάνω από 20 μαθητές.
Αύξηση δαπανών για την Παιδεία.
Κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία.
Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή.
Εκπαιδευτικό προσωπικό με μόνιμη και σταθερή δουλειά».