ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : Σε αγωνιστική ετοιμότητα για τη μεταφορά μαθητών ΑμΕΑ
Συγκεκριμένα, προχτές το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την προκήρυξη 76 θέσεων εποχικού προσωπικού (35 θέσεις οδηγών και 41 θέσεις συνοδών σχολικών λεωφορείων) για τις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής της χώρας που διαθέτουν ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την Αττική ξεκινά από την επόμενη Τρίτη για δέκα μέρες.
Τα ειδικά σχολεία που διαθέτουν ιδιόκτητα σχολικά υπολογίζονται περίπου σε 20, καθώς στη συντριπτική πλειοψηφία των ειδικών σχολείων η μεταφορά των 700 εγγεγραμμένων μαθητών από και προς αυτά έχει αφεθεί στις ορέξεις των ιδιωτών, με το γνωστό παιχνίδι μεταξύ επιχειρηματιών, νομαρχιών και κυβέρνησης. Το αποτέλεσμα είναι, εδώ και 15 χρόνια - είτε με κυβερνήσεις ΝΔ, είτε με κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - τα ειδικά σχολεία στη συντριπτική τους πλειοψηφία να μην ανοίγουν στην ώρα τους, αλλά και εκείνα που ανοίγουν να υπολειτουργούν στη μεγαλύτερη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, λόγω των τεράστιων ελλείψεων προσωπικού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι τη σχολική χρονιά που πέρασε, 8 στα 10 Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) έμειναν κλειστά για μήνες, τα περισσότερα ειδικά σχολεία να υπολειτουργούσαν με δύο ή τρία τμήματα, με δίωρα και τρίωρα και με μαθητές να πηγαίνουν εκ περιτροπής.
Την ίδια στιγμή, τουλάχιστον 185.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες παραμένουν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ομως ακόμη και η προκήρυξη 76 εποχικών θέσεων χαρακτηρίζεται από τον αντεργατικό και τον επικίνδυνα αντιπαιδαγωγικό της χαρακτήρα (εποχικό προσωπικό σημαίνει έλλειψη εξειδίκευσης και εκπαίδευσης). Πάγιο αίτημα του ταξικού αναπηρικού κινήματος είναι η μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών, ειδικών εκπαιδευτικών, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού στις μονάδες Ειδικής Αγωγής και Πρόνοιας και οι μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού. Η διαρκής εναλλαγή προσώπων αποδιοργανώνει ένα παιδί με ειδικές ανάγκες και μπορεί να αποτελέσει αιτία κρίσης επιδεινώνοντας σοβαρά την υγεία του.
Αξίζει να θυμίσουμε ότι μέχρι και το Φλεβάρη του 2010 η μεταφορά μαθητών στα ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης και στα περισσότερα της Αττικής ήταν αδύνατη, γιατί το υπουργείο δεν είχε δώσει τα απαραίτητα κονδύλια στις Νομαρχίες, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μένουν σπίτι τους, ή να εκτίθενται σε κινδύνους μεταφερόμενα με ταξί και οι λαϊκές οικογένειες να πληρώνουν για άλλη μια φορά από την τσέπη τους.
Φέτος, ήδη η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, η Επιτροπή Φορέων και Συνδικαλιστών του αναπηρικού και γονεϊκού κινήματος και ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και με υπόμνημά τους στο υπουργείο Παιδείας πριν λίγες μέρες επισημαίνουν ότι «δεν έχουν δοθεί από το υπουργείο προς τις Νομαρχίες οι απαραίτητες πιστώσεις και από τις Νομαρχίες δεν έχουν ολοκληρωθεί οι ανάλογοι διαγωνισμοί. Συνέπεια αυτής της κατάστασης είναι να μην υπάρχουν τα απαραίτητα μέσα μεταφοράς για την εξυπηρέτηση των παιδιών με αναπηρίες και τη μεταφορά τους από τα σπίτια τους στα ειδικά σχολεία και αντίστροφα. Η ανάγκη αυτή προκύπτει από την ίδια τη φύση της αναπηρίας των παιδιών, αλλά και από τον περιορισμένο αριθμό των ειδικών σχολείων σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν. Αποτέλεσμα, οι μαθητές να διανύουν μεγάλες αποστάσεις προκειμένου να φτάσουν στα σχολεία τους».