ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : Σκόπιμος αποπροσανατολισμός για τους εκπαιδευτικούς
Συγκεκριμένα, η υπουργός επαναλαμβάνει διαρκώς ότι πρέπει να εξαντλείται το ωράριο των εκπαιδευτικών (λες και ο κανόνας σήμερα είναι να μην εξαντλείται...), να γενικευτούν οι υπερωρίες, να γενικευτούν οι δυο αναθέσεις (δηλαδή να διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί και άλλο μάθημα από το βασικό τους) και να μετακινούνται οι εκπαιδευτικοί από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η εμφανής πλευρά για όλα τα παραπάνω είναι η εντατικοποίηση που θα επέλθει στη δουλειά των εκπαιδευτικών, προκειμένου να μπαλώνονται οι ανάγκες των σχολείων χωρίς να γίνονται προσλήψεις. Εξάλλου, η μείωση των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών κατά 50% για την ερχόμενη σχολική χρονιά, που είχε ανακοινωθεί στο προηγούμενο «πακέτο» οικονομικών μέτρων της κυβέρνησης, συμπληρώθηκε προχτές με τη δήλωση της υπουργού Παιδείας για 17.000 λιγότερες προσλήψεις ωρομισθίων και αναπληρωτών.
Η ουσία όμως είναι ότι αυτά τα μέτρα για τους εκπαιδευτικούς θα έχουν άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στο επίπεδο της εκπαίδευσης για τους μαθητές. Για παράδειγμα, στο ένα τμήμα του Γυμνασίου θα διδάσκει μαθηματικά ο μαθηματικός και στο διπλανό του θα διδάσκει ο φυσικός. Η γενίκευση των αναθέσεων είναι ο πρόδρομος για τις αντιδραστικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, που όπως μας έχει προϊδεάσει η κυβέρνηση από προγράμματα με συγκεκριμένα βασικά μαθήματα, θα γίνουν προγράμματα με ...θεματικές ενότητες που θα εξετάζονται και θα διδάσκονται διαθεματικά.
Η γενίκευση υπερωριών και αναθέσεων είναι η προετοιμασία για το «νέο σχολείο», που θα είναι «αποκεντρωμένο» κι όταν δε φτάνουν τα χρήματα θα λένε στο διευθυντή ...βγάλ' τα πέρα με τους εκπαιδευτικούς που έχεις!
Παράλληλα, το υπουργείο έδωσε γραμμή, ουσιαστικά, χτες, να επικεντρωθούν οι διαμαρτυρίες και οι διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών στο ποια χαρακτηριστικά θα έχει η λεγόμενη «μεταβατική περίοδος» των προσλήψεων, μέχρι να ισχύσει το μέτρο να περνούν όλοι από ΑΣΕΠ και να εγγράφονται στο νέο «πίνακα αδιοριστίας» που θα δημιουργηθεί. «Θέλω να διαβεβαιώσω ότι το νομοσχέδιο έχει και τη μεταβατική εκείνη περίοδο που δεν πρέπει να δημιουργεί αγωνίες και φόβο στους ανθρώπους που είχαν λειτουργήσει με μια συγκεκριμένη πρότερη ρύθμιση της πολιτείας», δήλωσε χτες η υπουργός. Οδηγεί ουσιαστικά τους χιλιάδες ωρομίσθιους και αναπληρωτές, που για χρόνια τριγυρνούν από σχολείο σε σχολείο, να αγωνιούν για το αν οι ίδιοι θα προλάβουν να διοριστούν μέσα στη μεταβατική περίοδο. Επιδιώκει έτσι να διασπάσει τον αναγκαίο κοινό αγώνα που έχουν κάθε συμφέρον να δώσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί για μονιμοποίηση όλων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.