Μάθημα σε συνθήκες της δεκαετίας του '70! Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται για να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία της χώρας από το Σεπτέμβρη με τμήματα των 30 μαθητών
«Σε αναστάτωση βρίσκονται αυτές τις ημέρες όλα τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί της χώρας σχετικά με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να επιβάλει από την επόμενη σχολική χρονιά όλα τα τμήματα ανεξαρτήτως να λειτουργήσουν με 30 μαθητές.
Η εξέλιξη αυτή συνδέεται και με δημοσιεύματα περί μεγάλης αναλογίας μαθητών - εκπαιδευτικών στο Λύκειο από τον ΟΟΣΑ, που αποκρύπτουν τόσο το μεγάλο αριθμό ειδικοτήτων, όσο και τη γεωγραφία της χώρας (νησιά, παραμεθόριες περιοχές κλπ.).
Η κατεύθυνση αυτή σχετίζεται με την περικοπή κατά 12% των πιστώσεων του προϋπολογισμού στο υπουργείο Παιδείας, δηλαδή 900 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2009, αλλά και με το Πρόγραμμα Σταθερότητας όπου ρητά αναφέρεται η σημαντική μείωση των προσλήψεων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Οι επιπτώσεις αυτών των μέτρων θα είναι τραγικές και στην παιδαγωγική διαδικασία, καθώς ένας εκπαιδευτικός θα κληθεί να διδάξει σε τριαντάρια τμήματα όπως ίσχυε στις αρχές της δεκαετίας του '70, αδυνατώντας να σταθεί δίπλα στο παιδί, να αντιμετωπίσει τα μαθησιακά και ψυχολογικά του προβλήματα. Επιπλέον το αποτέλεσμα αυτών των μέτρων θα είναι να συνενωθούν τμήματα, να συγχωνευτούν και να καταργηθούν σχολεία, να εξαφανιστούν τμήματα ένταξης κ.ά. Ιδιαίτερα οδυνηρές θα είναι οι συνέπειες σε νησιά και παραμεθόριες περιοχές, καθώς αντικειμενικά δε θα μπορούν να συγκροτήσουν τμήματα, με αποτέλεσμα να κλείνουν σχολεία και τμήματα, να μετακινούνται μαθητές σε άλλες περιοχές ».
Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά την υπουργό Παιδείας:
- Αν προτίθεται να σταματήσει την ενεργοποίηση της απόφασης που επιβάλλει τα 30άρια τμήματα.
- Αν προτίθεται υλοποιήσει αιτήματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες λαϊκές μορφωτικές ανάγκες όπως 15 μαθητές στα τμήματα νηπίων, Δημοτικού και Β 'προνηπίων και στις Α', αναλογία 1 προς 20 στις τάξεις των άλλων βαθμίδων, στις κατευθύνσεις και στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ 10 μαθητές στην τάξη και στο εργαστήριο αντίστοιχα.
- Αν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να καλύψει τα κενά, που χρόνια τώρα είναι μόνιμα και διευρύνονται, με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.