ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : Οι πρώτες Ζώνες Εκπαιδευτικής Ανισότητας
Με το επιχείρημα «Της εκπαιδευτικής υποστήριξης κοινωνικά ευπαθών ομάδων» το υπουργείο Παιδείας προσθέτει ένα ακόμα κομμάτι στο παζλ του «νέου» σχολείου της αγοράς, δημιουργώντας διαφοροποιημένα σχολεία. Ανακοίνωσε τρία ειδικά προγράμματα, συγχρηματοδοτούμενα από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), για την εκπαίδευση «των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη», «των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών», «των παιδιών Ρομά».
Πρόκειται για την υλοποίηση των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), τις που ήταν απ 'πρώτες εξαγγελίες του υπουργείου και, όπως αποδείχθηκε, είναι άρρηκτα δεμένες με το «νέο» σχολείο της αγοράς. Επόμενα βήματα θα είναι η εφαρμογή των ΖΕΠ σε λαϊκές περιοχές και σε απομακρυσμένες περιοχές. Με την οικονομική υποστήριξη των ΖΕΠ διαφοροποιεί τα σχολεία ... ενισχύοντάς τα. Η εμπειρία των ΖΕΠ στη Γαλλία, όπου εφαρμόστηκε στα σχολεία των γκέτο, είναι χαρακτηριστική για τα σχέδια της κυβέρνησης. Τα παιδιά των ΖΕΠ, από νωρίς, θα οδηγούνται στην κατάρτιση και την απαξίωση με το πρόσχημα της «ιδιαιτερότητας».
αυτό Το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι οι «οι άνισες αφετηρίες οδηγούν σε άνισες επιδόσεις και άνισες διαδρομές ζωής» και γι 'αποφάσισε τη στήριξη των σχολείων όπου ζουν «ευπαθείς ομάδες», με «επιπλέον οικονομικούς πόρους» και «ανθρώπινο δυναμικό». τις Η αφετηρία των μαθητών απ '«ευπαθείς ομάδες», όμως, δε θα αλλάξει, αλλάξει γιατί δεν πρόκειται ν' ούτε το εισόδημα των γονιών τους, ούτε η γενική υποβάθμιση των περιοχών που ζουν.
Τα επιπλέον κονδύλια θα μπορούσαν να δοθούν χωρίς τη θεσμοθέτηση των ΖΕΠ, αν ήθελε η κυβέρνηση να καλύψει τις ελλείψεις εκπαιδευτικών και υποδομών στα σχολεία. Στο σχεδιασμό, όμως, για το «νέο» σχολείο, που θα περάσει στους δήμους και, μεσοπρόθεσμα, την θα χρηματοδοτείται και απ '«τοπική κοινωνία», τις δηλαδή απ' επιχειρήσεις και τους φόρους που θα πληρώνουν οι γονείς, οι στόχοι είναι άλλοι . Τα σχολεία των ΖΕΠ θα είναι τα «ειδικά» σχολεία που θα παράγουν, γρήγορα, εργατικό δυναμικό, σύμφωνα με τις «ανάγκες» και τις «ιδιαιτερότητες» της ... τοπικής αγοράς.