ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : Αντιδραστικές ανατροπές για τους εκπαιδευτικούς
02/03/2010 - 12:54
Ανάρτηση των στοιχείων τους στο διαδίκτυο και «μπόνους» σε συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς, προαναγγέλλει η υπουργός
Σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα για τους εκπαιδευτικούς, προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, σε συνέντευξή της στην «Κυριακάτικη Καθημερινή». Οι αλλαγές στον τρόπο διορισμού και εξέλιξης των εκπαιδευτικών και το νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης θα είναι ως φαίνεται το επόμενο βήμα του υπουργείου Παιδείας.
Θυμίζουμε ότι το προσχέδιο για τονέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών ήταν το πρώτο που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας με την ανάληψη της κυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ και το τελικό νομοσχέδιο έχουν ανακοινώσει ότι θα το δώσουν μέσα στο Μάρτη. Βασικά στοιχεία του προσχεδίου ήταν η διαιώνιση και αύξηση της ωρομισθίας, η παραπέρα αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα με την ενεργοποίηση του «θεσμού» του δόκιμου εκπαιδευτικού και η προετοιμασία του εδάφους για ριζικό χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών μέσω της αποκέντρωσης του συστήματος πρόσληψης (που θα μπορεί να γίνεται ακόμα και από τη σχολική μονάδα).
Η υπουργός, στην προχτεσινή της συνέντευξη, έκανε λόγο για επαναπροσδιορισμό της ιδιότητας του εκπαιδευτικού, με: «Το πιστοποιητικό επάρκειας. Με το θεσμό του δόκιμου εκπαιδευτικού. Με την επιμόρφωση και την αξιολόγηση».
«Θα εισάγουμε το θεσμό της ανάδειξης και επιβράβευσης των εκπαιδευτικών που ξεχωρίζουν. Η προεργασία έχει γίνει και στις 13 Μαρτίου θα παρουσιάσουμε τους καινοτόμους εκπαιδευτικούς στους τομείς πληροφορικής, περιβάλλοντος, πολιτισμού και διδακτικής», είπε χαρακτηριστικά η υπουργός, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς με μεράκι και πάθος», που... «δεν τους πληρώνουμε ανάλογα με την πραγματική αξία της δουλειάς τους, δεν τους επιτρέπουμε κι από πάνω να ξεχωρίσουν! Σε πρώτη φάση, λοιπόν, θα τους αναδείξουμε σε όλα τα σχολεία, μέσω του Διαδικτύου, με το όνομα, τη φωτογραφία τους και τη δουλειά τους. Από του χρόνου θα προχωρήσουμε και στην υλική ανταμοιβή τους», δήλωσε η υπουργός, ανοίγοντας έτσι την πόρτα για τη σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα, δείχνοντας ποιο θα είναι το ...«καρότο» για την καθυπόταξη των εκπαιδευτικών στο ρόλο που καλούνται να παίξουν στο νέο αποκεντρωμένο σχολείο.
Παράλληλα, βέβαια, με το «καρότο» θα αξιοποιείται και το ...«μαστίγιο»: «Το πρώτο βήμα για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών στη διαδικασία αξιολόγησης είναι η αυτοαξιολόγηση των σχολείων βάσει προγράμματος (...) Αφού λειτουργήσει αυτό, θα πάμε παρακάτω στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», είπε η υπουργός.
«Στο νόμο που ετοιμάζουμε για την εξέλιξη των στελεχών, προβλέπουμε κριτήρια για την αντικειμενική κρίση των προϊσταμένων, χωρίς την ουσιαστική ανάμειξη του υπουργείου», πρόσθεσε ακόμα η Α. Διαμαντοπούλου, επιβεβαιώνοντας ότι όλες αυτές οι αντιδραστικές (όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς, αλλά συνολικά για τα σχολεία) αναδιαρθρώσεις θα προωθηθούν μαζί με τη διοικητική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη» και την παραπέρα αποκέντρωση της εκπαίδευσης προς τους δήμους.