Για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

20/04/2008 - 10:00

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ» ΤΗΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟΤΑΓΗΣ

Καθώς ο πολύποδας των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων απλώνεται στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, τα πλοκάμια του τυλίγουν και τον καθοριστικό τομέα της ανύπαρκτης μέχρι τώρα επιμόρφωσης, με τον προγραμματισμό του ΥΠΕΠΘ για επιμορφωτικές δράσεις περιόδου 2009-2015 και μέσα από την περιβόητη διαβούλευση με συνδικάτα και εκπαιδευτικούς.

 Πιο ειδικά σχετικά με το θέμα επισημαίνουμε ότι:
  • Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κατευθύνεται σε πλήρη ιδιωτικοποίηση. Α) ενεργοποιείται ο ΟΕΠΕΚ (Οργανισμός επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, που θεσπίστηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2002), Β) υπογράφονται μνημόνια συνεργασίας του ΥΠΕΠΘ με τους οκτώ επιχειρηματικούς κολοσσούς, οι οποίοι, ανάμεσα σε άλλα, αναλαμβάνουν με το αζημίωτο και την επιμόρφωση- συμμόρφωση των εκπαιδευτικών. Γ) ταυτόχρονα επιχειρείται το ΚΕΜΕΤΕ και το ΙΠΕΜ (ερευνητικά Ινστιτούτα της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ) να μετατραπούν σε επιμορφωτικά κέντρα με αδρή κυβερνητική και κοινοτική χρηματοδότηση, κατά τα πρότυπα του Πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ και της Ακαδημίας επιμόρφωσης εργατοπατέρων, της ΓΣΕΕ. Η ιδιωτικοποίηση των επιμορφωτικών διαδικασιών και παροχών εξυπηρετεί αφάνταστα τη διευκόλυνση των αναδιαρθρώσεων, τη χειραγώγηση των «επιμορφούμενων» και την κερδοσκοπία των ιδιωτικών φορέων.
  • Οι μορφές και το περιεχόμενο της προτεινόμενης επιμόρφωσης δείχνουν ότι α) θα είναι κύρια ταχύρρυθμη και θα έχει τα χαρακτηριστικά  πρόσκαιρης κατάρτισης β) θα δημιουργήσει τον «εκπαιδευτικό» των πιστοποιητικών και των ημερίδων, που θα τρέχει αγκομαχώντας να γεμίσει τον ατομικό του φάκελο με βεβαιώσεις και χαρτιά, για να «αξιολογηθεί» θετικά, να υποταχτεί στο σύστημα και να έχει μια κάποια μοίρα στο συννεφιασμένο ήλιο της εκπαίδευσης και της ζωής. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να γίνει άλλωστε, αφού προορίζεται να γίνει συνεργάτης των επιχειρήσεων και προπονητής δεξιοτήτων για αυριανούς απασχολήσιμους- ανέργους;
  • Πάντοτε ο εκπαιδευτικός δεν είχε ουσιαστική επιμόρφωση και με τους ατελείς θεσμούς ΣΕΛΔΕ- ΣΕΛΜΕ οι οποίοι αντικαταστάθηκαν από τα  εξαθλιωμένα ΠΕΚ (Υπουργός Παιδείας Γ. Σουφλιάς το 1992) και ενισχύθηκαν και επεκτάθηκαν στη συνέχεια  (υπουργός Παιδείας Γ. Παπανδρέου 1993-1995).
  • Ακόμη οι προθέσεις του υπουργείου, όπως διαφαίνονται από τα υπό διακίνηση ερωτηματολόγια, θέλουν να οδηγήσουν τον κλάδο να αποδεχτεί χειρότερες και πιο πρόχειρες μορφές επιμόρφωσης, συνδεδεμένες με μελλοντικές εργασιακές ανατροπές και αποκομμένες από τα Πανεπιστήμια. Διαθέσεις που δείχνουν κατάφωρη παραβίαση των ψηφισμένων θέσεων για παιδαγωγική, επιστημονική και ψυχολογική επιμόρφωση ποιότητας και πανεπιστημιακού επιπέδου, ανεξάρτητα από τις ενστάσεις και τις διαφωνίες που μπορεί να έχουμε με αυτές. Κατά τα άλλα, γίνεται δημόσια διαβούλευση και αναζητούνται προτάσεις , ενώ το τι θα γίνει είναι αποφασισμένο: μας θέλουν να μπούμε πρόθυμα στο στημένο παιχνίδι τους και να υποταχτούμε.
Το ερωτηματολόγιο και οι ανομολόγητοι στόχοι του ΥΠΕΠΘ επιδιώκουν:
  • Την παγίωση της εισαγωγικής επιμόρφωσης πριν το διορισμό, που προτάσσεται στα ερωτηματολόγια. Η θέση αυτή έχει αρχιερέα τον υπουργό του ΠΑΣΟΚ Αρσένη (πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας πριν τον ΑΣΕΠ κ.ά.), αρχιεπισκοπή το ΕΣΥΠ (2006), που προτείνει  ακαδημίες εισαγωγικής επιμόρφωσης- συμμόρφωσης και πρωτοψάλτη το Στυλιανίδη (2008), που πρωτοστατεί σε διαβουλεύσεις και παραπειστικά μάρκετιγκ. Κάθετη θέση μας είναι: όχι στην εισαγωγική επιμόρφωση πριν το διορισμό γιατί χειροτερεύει το εργασιακό μας καθεστώς και υποτάσσει. Μόνο κριτήριο διορισμού το πτυχίο, το οποίο  να πιστοποιεί από μόνο του την παιδαγωγική και επιστημονική επάρκεια του κατόχου.
  • Την καθιέρωση ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης με κατακερματισμό και πολυτυπία και απώτερο στόχο την κατηγοριοποίηση, π.χ. επιμόρφωση σε επίπεδο νομού, περιφέρειας, γραφείου, σχολείου, άλλη για τα στελέχη της διοίκησης και άλλη για τους πληβείους εκπαιδευτικούς, εξ αποστάσεως κλπ. Σχέδια που σηματοδοτούν  ανοιχτή και αποκεντρωμένη διαφοροποίηση και στην επιμόρφωση. Παράλληλα, θέλουν να πείσουν τον εκπαιδευτικό να παραμορφώνεται εκτός ωραρίου και με ευτελή αποζημίωση εξαγοράς, προς δόξαν της απορροφητικότητας των  κονδυλίων!
  • Την ψυχολογική προετοιμασία των εκπαιδευτικών για αποδοχή κάθε είδους αξιολόγησης, εσωτερικής και εξωτερικής και μέσα από την επιμόρφωση, εφόσον σκόπιμα υπάρχει αυτή η ενότητα στο ερωτηματολόγιο και υποδεικνύεται η εξωτερική αξιολόγηση  από φορείς εκτός ΥΠΕΠΘ π.χ. επιχειρήσεις, τοπική κοινωνία, γονείς.
  • Να γίνουν κύριοι συντελεστές επιμόρφωσης οι σχολικοί σύμβουλοι, τα ΠΕΚ, οι Πανεπιστημιακοί σαν πρόσωπα και η εμπλοκή όλων, δηλαδή ιδιώτες, επιχειρήσεις, δήμοι, χορηγοί, ανοιχτά Πανεπιστήμια, προγράμματα σπουδών επιλογής (ΠΣΕ).
  • Τα διδακτικά αντικείμενα της επιμόρφωσης να καθορίζονται από οργανισμούς του ΥΠΕΠΘ γενικά και αόριστα, καθώς και από δομές περιφερειακού επιπέδου (αποκέντρωση και πάλι διαφοροποίηση στον κύβο).
Για όλους αυτούς τους λόγους αντιπροτείνουμε και διεκδικούμε:
  1. Δημιουργία Ενιαίων Πανεπιστημιακών Παιδαγωγικών Σχολών τόσο για την ετήσια περιοδική επιμόρφωση όσο και για την βασική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, μέσα από Τμήματα αντίστοιχα με την ειδικότητα διδασκαλίας και τις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε ηλικιακής ομάδας, που θα δίνουν πλήρη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια με τη λήψη του πτυχίου. με τμήματα
  2. Ετήσια και περιοδική επιμόρφωση των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε πανεπιστημιακές σχολές και τμήματα, παιδαγωγική και ψυχολογική (τουλάχιστον 7000 ανά έτος) σε μόνιμα τμήματα επιμόρφωσης κατά αποκλειστικότητα σε Πανεπιστημιακές σχολές εκπαίδευσης με επαρκή στελέχωση και εξοπλισμό.
  3. Κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής επιμόρφωσης και εκπαίδευσης. 
Και καλούμε:
  • Τους εκπαιδευτικούς ανύποπτους, καχύποπτους και καλοπροαίρετους να μη συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια και να μην πέσουν στην παγίδα της διαβούλευσης, αφού εξάλλου δεν είναι υποχρεωτική.
  • Τα Δ.Σ. των Διδασκαλικών Συλλόγων και ΕΛΜΕ να αρνηθούν με κάθε τρόπο τη συμμετοχή στην ψευτοδιαβούλευση για την επιμόρφωση. Να μη νομιμοποιήσουν με αυτή τη νέα αντιεκπαιδευτική επιλογή.
  • Να αποκαλύψουν και να καταγγείλουν στις συσκέψεις και στα σχολεία τους στόχους της επιχείρησης « ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ».
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΣ
 
ΑΠΡΙΛΗΣ 2008

 

 
Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα