Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Πάρτε μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων!

14/01/2021 - 15:16

Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΑΝΟΙΓΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ

ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΣ!

  • Δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία της υγείας των εκπαιδευτικών, των μαθητών

και των οικογενειών τους.

  • «Τζογάρει» την υγεία μας και τη μόρφωση των μαθητών με την κοροϊδία, τις παλινωδίες και την

αδιαφορίας της.

Στη Θεσσαλονίκη, που συνεχίζει να βρίσκεται σε αυστηρό lockdown μετά από δύο μήνες, με χιλιάδες επιβεβαιωμένα κρούσματα όλη αυτή την περίοδο και τις ΜΕΘ του νομού να βρίσκονται στα όριά τους, επιβεβαιώνονται οι ελλείψεις μέτρων προστασίας στους χώρους δουλειάς όπου τα υγειονομικά πρωτόκολλα γίνονται λάστιχο για τα κέρδη των λίγων, αλλά και οι καταγγελίες σωματείων της περιοχής, για το πόσο εύκολα περνάει η διασπορά από τους χώρους εργασίας στην υπόλοιπη κοινότητα. Από αυτή την πραγματικότητα φαίνεται ότι δεν ιδρώνει το αυτί της κυβέρνησης και προχωρά σε ανακοινώσεις περί ανοίγματος των σχολείων σαν να μη συμβαίνει τίποτα!

Η αλήθεια είναι ότι ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν τα σχολεία αφενός δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και αφετέρου προδιαγράφει το νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα. Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για να γίνουν έλεγχοι στους χώρους δουλειάς που έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης, η περίπτωση των 3 θανάτων σε περιοχή ευθύνης της Α΄ ΕΛΜΕ στον Αγ. Αθανάσιο, αυτό μαρτυρά. Δεν αυξάνει τα δρομολόγια στα ΜΜΜ για να μειωθεί ο συγχρωτισμός (ενδεικτικά αναφέρουμε ότι 120 μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Σίνδου μεταφέρονται από την Ιωνία στη Σίνδο με λεωφορεία της γραμμής 51 που εξυπηρετεί τη Μοναστηρίου, το Κορδελιό, την Ιωνία, την ΒΙΠΕ Σίνδου και τη Σίνδο χωρίς να αυξάνονται τα δρομολόγια κατά τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών), δεν φροντίζει για τη στελέχωση των νοσοκομείων της πόλης (που εξυπηρετούν όχι μόνο τη Θεσσαλονίκη, αλλά ολόκληρη την Κεν. Μακεδονία, καθώς και άλλες Περιφέρειες) με το αναγκαίο προσωπικό. Η κυβέρνηση συνεχίζει μόνο με μέτρα αυστηρής αστυνόμευσης και καταστολής, κάνοντας την ατομική ευθύνη και τη μάσκα το μόνο μέσο προστασίας!

Η όλη κατάσταση εντείνει τον φόβο και την αγωνία γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών. Ιδιαίτερα, καθώς η πανδημία ήρθε να επιδεινώσει τα χρόνια προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία της περιοχής μας. Οι περιπτώσεις είναι πολλές: σχολεία που συστεγάζονται (από τα ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, Ευκλείδη, ΕΠΑΛ Σίνδου ως και νηπιαγωγεία που συστεγάζονται με άλλες δομές, Γυμνάσια στην Τούμπα, νηπιαγωγεία που μπαίνουν σε χώρους εστίασης του Ολοημέρου σε δημοτικά όπως στο 2 ο ΔΣ Καλαμαριάς. Το 9 ο και 12 ο ΔΣ Ευόσμου και 3ο Ειδικό Δημοτικό Ευόσμου συστεγάζονται μεταξύ τους και συναυλίζονται με 2 νηπιαγωγεία, που στεγάζονται σε προκάτ!). Εργαστήρια ή αποθήκες που έχουν μετατραπεί σε αίθουσες (Γυμνάσιο Περαίας, ΕΠΑΛ Σίνδου). Αίθουσες-κλουβιά που δεν αερίζονται επαρκώς (στο 29ο νηπιαγωγείο οι αίθουσες είναι ημιυπόγειες, στο 41ο ΔΣ κάποια τμήματα κάνουν μάθημα σε αποθήκες που μετατράπηκαν σε αίθουσες, στο Διαπολισμικό Ευόσμου, στο Γυμνάσιο Μαλακοπής) βάζοντας καθημερινά σε κίνδυνο την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών. Καταστήματα και πρώην βιοτεχνίες όπου συνεχίζουν να στεγάζονται σχολεία (όπως το 2 ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας, το ΕΕΕΕΚ Θέρμης, το ΕΕΕΕΚ Κορδελιού). Η δίχρονη προσχολική αγωγή εφαρμόστηκε στο Δήμο Θεσσαλονίκης σχεδόν αποκλειστικά με προχειρότητα και φοιτούν τα νήπια σε προκάτ, σε υπόγεια, σε χώρους χωρίς αυλές! Τα 105ο και 106ο ΔΣ Θεσσαλονίκης, όπου έχουν στριμώξει και τμήματα νηπιαγωγείου σε αποθήκες των σχολείων.  Υπάρχουν ακόμα σχολεία χωρίς καθαρίστρια, όπως το 2 ο ΔΣ Διαβατών.

Και αφού για δύο ολόκληρους μήνες οι μαθητές οδηγήθηκαν μακριά από τη σχολική τάξη, με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτή η επιλογή σε γνωστικό-κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο, ιδίως για τους μικρότερους μαθητές, αλλά και για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου με όλο το άγχος των πανελλήνιων εξετάσεων, για άλλη μία φορά μαθαίνουν ότι οι θυσίες τους πάνε… στο βρόντο αφού όλο αυτό το διάστημα δεν αξιοποιήθηκε από την κυβέρνηση για να ληφθούν μέτρα, ώστε να επιστρέψουν με ασφάλεια στις τάξεις τους.

Η ζωή μας είναι κόστος για την κυβέρνηση που δε δίνει ούτε ένα ευρώ για να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα μαθητών και εκπαιδευτικών. Τα τεστ που ΘΑ γίνουν από την πλατφόρμα που άνοιξε το υπουργείο, δείχνουν την πρόθεση της κυβέρνησης να αρνείται πεισματικά να κάνει μαζικά, επαναλαμβανόμενα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς – γιατί «στις τάξεις ο ιός δεν κολλάει». Τη στιγμή που δεκάδες σχολεία είχαν κλείσει στη Θεσσαλονίκη μέχρι το Νοέμβριο, σχεδόν όλα τα Ειδικά Σχολεία από μία ή και δύο φορές μέχρι τις γιορτές, όταν 25-27 μαθητές στοιβάζονταν σε αίθουσες κλουβιά, χωρίς να τηρείται κανένα μέτρο απόστασης, την ώρα που σε πολλά σχολεία υπάρχουν ακόμα κενές αίθουσες και σε όλους του Δήμους υπάρχουν κτίρια που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την αποσυμφόρηση των τάξεων! Και όλα αυτά σε μια περίοδο που η Θεσσαλονίκη ήταν στη χειρότερη θέση από άποψη κρουσμάτων και έλλειψης κρεβατιών και ΜΕΘ.

Η κυβέρνηση ας αφήσει το υποκριτικό ενδιαφέρον για τις επιπτώσεις του κλεισίματος των
σχολείων στους μαθητές και ας πάρει τώρα ουσιαστικά μέτρα, που παραμένουν επίκαιρα, για να ανοίξουν τα σχολεία άμεσα με ασφάλεια και υγιεινή για όλους!

Διεκδικούμε:

  • Προσλήψεις εκπαιδευτικών, αξιοποίηση χώρων και αιθουσών και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις, με μικρά τμήματα, το πολύ 15 μαθητών έτσι ώστε να μπορούν να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις,.
  • Άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα, τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
  • Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
  • Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Μέτρα για την συνολική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις.
  • Για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, δεν αρκεί η ανακοίνωση μειωμένης εξεταστέας ύλης. Το ελάχιστο που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση είναι να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση των αιφνιδιαστικών αλλαγών στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ!
  • Εδώ και τώρα μέτρα προστασίας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς της περιοχής.
  • Τα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων πρέπει να συνδυαστούν με ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, δημιουργία ΜΕΘ, δωρεάν και μαζικά τεστ, ελέγχους στους χώρους εργασίας, αποσυμφόρηση των ΜΜΜ, επίταξη του ιδιωτικού τομέα στην υγεία, άμεσο μαζικό εμβολιασμό.

Η «ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» ΕΧΕΙ ΑΠΟΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Με μια ισοπεδωτική και αντιπαιδαγωγική αντιμετώπιση των μαθητών το Υπουργείο καθιερώνει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως ισότιμη με τη δια ζώσης με τα όλα της : πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα, απουσίες, ύλη, βαθμοί, τεστ, διαγωνίσματα, ενημέρωση γονέων, σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών μας ( και όλα αυτά μάλιστα χωρίς να φροντίσει τουλάχιστον να εξοπλίσει με μέσα μαθητές και εκπαιδευτικούς). Θίγουν την αξιοπρέπειά μας και προσβάλουν την κοινή λογική όλων όταν μας ζητούν να βάλουμε διαγωνίσματα, βαθμούς, απουσίες, να αποδεχτούμε την ΕΞΑΕ ως κανονική εκπαίδευση.

Τηλεκπαίδευση με πλήρες ωράριο και επί μήνες είναι επικίνδυνη για τη δημόσια (ψυχική) υγεία και ατελέσφορη για τη δημόσια παιδεία. Δεν είναι μια «αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία», όπως αναφέρουν οι κυβερνητικοί ιθύνοντες.

  • Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος για την e-βαθμολόγηση και e-εξετάσεις των έγκλειστων μαθητών!
  • Δε δεχόμαστε τον εξευτελισμό των e- διαγωνισμάτων, δε βάζουμε τηλεδιαγωνίσματα σ΄αυτές τις συνθήκες.
  • Παράταση του 1 ου τετραμήνου. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
  • Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η ενισχυτική διδασκαλία μετά το άνοιγμα των σχολείων.
  • αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων.
  • Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων, που αποκλείει μαζικά τους μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση και μετατρέπει πλήρως το Λύκειο σε μηχανισμό δεξιοτήτων και στενής προετοιμασίας μαθητών στα θέματα για την επιτυχία τους στις εξετάσεις, αλλά και προετοιμάζει την αξιολόγηση των σχολείων και εκπαιδευτικών με βάση «μετρήσιμα μαθησιακά αποτελέσματα».

Δεν θα αφήσουμε κανέναν να παίξει με την υγεία τη δική μας και των μαθητών μας. Όσο η κυβέρνηση δεν ικανοποιεί τα αιτήματά μας, μαχητικά μπαίνουμε μπροστά να τα διεκδικήσουμε. Τώρα πρέπει να ακουστεί δυνατά η φωνή μας. Ενώνουμε τη φωνή μας με τους άλλους εργαζόμενους που βλέπουν τη ζωή και την υγεία τους να «παίζεται στα ζάρια».

Υπό τις παρούσες συνθήκες είναι φανερό ότι τα σχολεία δεν μπορούν να ανοίξουν με ασφάλεια. Χρειάζεται οι συνάδελφοι σε κάθε σχολείο, σε κάθε σύλλογο διδασκόντων, από κοινού με τους γονείς και τα εργατικά σωματεία της περιοχής να προχωρήσουμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις, παραστάσεις, αποχές και άλλες πρωτοβουλίες που θα φέρουν στο προσκήνιο τα προβλήματα και θα επιβάλουν λύσεις. Δεν υπάρχει περιθώριο για αναμονή! Με την Υγεία μας δεν παίζουμε! Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν με όλα τα αναγκαία μέτρα που διεκδικούμε!

Με βάση όλα τα παραπάνω, καλούμε:

  • Τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν – διά ζώσης (Πρωτοβάθμια) και διαδικτυακά (Δευτεροβάθμια) – και να καταγράψουν τα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία τους, να ενημερώσουν την ΕΛΜΕ ή τον ΣΕΠΕ που ανήκουν, και μαζί με τους συλλόγους γονέων και τις Ενώσεις να διεκδικήσουμε σε κάθε σχολείο τους αναγκαίους όρους για τη λειτουργία τους.
  • Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει πρωτοβουλίες για αγωνιστική απάντηση του κλάδου.
  • Άμεση παράσταση διαμαρτυρίας ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στο Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, μαζί με τους γονείς, την Πέμπτη 14/1, στη 1:00 μ.μ., με απαίτηση για συνάντηση με τον Υπουργό.

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ!

Η Α΄ ΕΛΜΕ προκηρύσσει δίωρη διευκολυντική στάση εργασίας για τον πρωινό κύκλο

12:00 με 14:00

Το Δ.Σ.

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα