Θέσεις - τοποθετήσεις του Π.Α.ΜΕ σε Δ.Σ., Γ.Σ. Συλλόγων και ημερίδες της ΔΟΕ
Ενιαίο 12χρονο Σχολείο και Δίχρονη Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
το ΠΑΜΕ θεωρεί ότι το σύνθημα "εργάτη κάνε υπόθεση δική σου το μέλλον και τη μόρφωση που θα 'χει το παιδί σου" αποτυπώνει τη σημασία που δίνει το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα στο σχολείο που θα μορφώσει και θα διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, για να διεκδικήσουν ζωή, μόρφωση και δουλειά με βάση τις σύγχρονες ανάγκες τους και τις μεγάλες δυνατότητες της εποχής μας!
Είναι αλήθεια ότι, η πραγματικότητα που βιώνουμε στο σχολείο και στο σπίτι, μας βασανίζει και τίθενται αντικειμενικά μια σειρά ερωτήματα:
-
Γιατί, ενώ σήμερα υπάρχει τόση συσσωρευμένη γνώση, δίνεται με το σταγονόμετρο;
-
Γιατί όλοι οι εκσυγχρονισμοί αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων δε δίνουν το αποτέλεσμα που υποτίθεται ότι στοχεύουν;
-
Γιατί η γνώση που δίνεται είναι διαστρεβλωμένη, μπερδεύει τους μαθητές και δεν τους βοηθάει να αποκτήσουν ολοκληρωμένη αντίληψη για τον κόσμο γύρω μας;
-
Γιατί υπάρχει απαξίωση της γνώσης και το επίπεδο πέφτει;
-
Γιατί, ενώ οι εκπαιδευτικός κοπιάζει, δε βλέπει στους μαθητές του το αποτέλεσμα της προσπάθειάς του και γιατί ο γονιός αναγκάζεται να γίνει στο σπίτι και λίγο δάσκαλος;
-
Γιατί, παρά το γεγονός ότι παιδιά, εκπαιδευτικοί και γονείς εργάζονται σκληρά, το αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές είναι πίσω από τις προσδοκίες τους;
-
Γιατί τα παιδιά γίνονται ανταγωνιστικά και γεμάτα άγχος στο σχολείο και στο σπίτι;
-
Γιατί οι εργαζόμενοι, αν και φορολογούνται σκληρά, πληρώνουν ακόμα πάνω από έναν κρατικό προϋπολογισμό για τη "δια βίου" ημιμάθεια των παιδιών τους;
-
Γιατί χιλιάδες απόφοιτοι πανεπιστημίων είναι άνεργοι την ίδια στιγμή που υπάρχουν ανικανοποίητες λαϊκές ανάγκες για υποδομές (σπίτια, σχολεία...) και χιλιάδες κενά σε σχολεία, νοσοκομεία κλπ;
Ολόκληρη η πρόταση μας για το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών από εδώ
Η κατάσταση στην Προσχολική Αγωγή και η θέση του ΠΑΜΕ
Έχει αξία να τοποθετηθούμε ευθύς εξαρχής για το ζήτημα της Προσχολικής Αγωγής παίρνοντας υπ’ όψιν τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας. Για να το διατυπώσουμε αυτό, θα δανειστούμε τα λόγια ενός μεγάλου Σοβιετικού παιδαγωγού, του Σουχομλίνσκι, όπου θήτευσε κοντά στα παιδιά και μας βεβαιώνει ότι «η παιδική ηλικία, η σπουδαιότερη περίοδος της ανθρώπινης ζωής, δεν είναι προετοιμασία για τη μελλοντική ζωή, είναι πραγματική, φωτεινή, πρωτότυπη, ανεπανάληπτη ζωή. Και απ’ το πώς πέρασε την παιδική ηλικία, απ’ το ποιος το κρατούσε από το χέρι στα παιδικά χρόνια, από το τι μπήκε στο μυαλό και στην καρδιά του απ’ το περιβάλλον, απ’ αυτό εξαρτάται σε αποφασιστικό βαθμό, τι άνθρωπος θα γίνει το σημερινό παιδάκι».
Συναισθανόμαστε το μέγεθος της ευθύνης που μας αναλογεί, ως παιδαγωγοί της προσχολικής ηλικίας, καθετί για το οποίο παλεύουμε έχει στο επίκεντρό του αυτές ακριβώς τις πραγματικές ανάγκες του παιδιού.
Ολόκληρη η πρόταση μας για την Προσχολική Αγωγή από εδώ
- Κυριάκος Ιωαννίδης, "Ερχόμαστε από μακριά και πάμε πολύ μακριά. Σκέψεις και προτάσεις για ένα νέο παιδαγωγικό ποίημα", Χανιά 4-4-2016
- Χρήστος Τουρτούρας, επίκουρος καθηγητής του ΠΤΔΕ του Α.Π.Θ., "Το Ενιαίο Σχολείο Εργασίας και η διαλεχτική υπέρβαση του παραδοσιακού μοντέλου εκπαίδευσης", Θεσ/νίκη 29/2/2016
Ιωάννινα
- Τάσος Τόκας, ΣΕΠΕ Ιωαννίνων, "Η πρόταση του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών", Ιωάννινα 22-2-2016
- Σωτήρης Γούσιας, ΣΕΠΕ Άρτας, "Γιατί το ενιαίο υποχρεωτικό σχολείο πρέπει να είναι 12χρονο", Ιωάνννινα 22-2-2016
- Γιάννης Σταύρου, ΣΕΠΕ Ιωαννίνων, "Κοινωνική πραγματικότητα και εκπαίδευση, το περιεχόμενο της εκπαίδευσης στο ενιαίο 12χρονο σχολείο", Ιωάννινα 22-2-2016
- Θόδωρος Βενετικίδης, ΣΕΠΕ Πρέβεζας, "Τι κοινωνία τι σχολείο θέλουμε", Ιωάννινα 22-2-2016
- Δέσποινα Κόκκορη, ΣΕΠΕ Θεσπρωτίας, "Οι εξελίξεις στην Προσχολική Αγωγή και η θέση του ταξικού κινήματος", Ιωάννινα 22-2-2016
- Βασίλης Τσιάκαλος, ΣΕΠΕ Άρτας, "Το δικαίωμα των παιδιών στον Αθλητισμό και στη Φυσική Αγωγή", Ιωάννινα 22-2-2016
- Χριστοφίδης Δημήτρης, ΣΕΠΕ Θεσπρωτίας, "Ενιαίο 12χρονο Σχολείο, ρεαλιστικό κι αναγκαίο", Γιάννενα 22-2-16
Θεσσαλονίκη
- Ντίνα Μώραλη, ΣΕΠΕ Υπαίθρου Θεσ/νίκης, "Σχολικά βιβλία, διαθεματικότητα - ευέλικτη ζώνη", Θεσ/νίκη 29-2-16
- Σαλονικιός Δημήτρης, ΣΕΠΕ Η Θεσνίκης, "Ο ρόλος, η μόρφωση και η επιμόρφωση του Εκπαιδευτικού στο Ενιαίο 12χρονο Σχολείο", Θεσνίκη 29-2-16
- Παπαδόπουλος Μίμης, ΣΕΠΕ Γ Θεσνίκης, "Στους αγώνες του σήμερα θεμελιώνουμε το σχολείο του αύριο", Θεσνίκη 29.2.16
- Κουρίτα Κατερίνα, ΣΕΠΕ Πιερίας, "Τοποθέτηση για την Προσχολική Αγωγή, Θεσνίκη" 29.2.2016
- Κορομπόκης Δημήτρης, ΣΕΠΕ Α Θεσνίκης, "Οι αλλαγές στην εκπαίδευση δε μπορούν να ειδωθούν ξέχωρα από τις συνθήκες στη σφαίρα της οικονομίας", Θεσ/νίκη 29.2.16
- Ιμβριώτη Φωτεινή, ΣΕΠΕ Υπαίθρου Θεσνίκης, "Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες", Θεσ/νίκη 29.2.16
- Βαρελάς Σωτήρης, ΣΕΠΕ Υπαίθρου Θεσνίκης, "Η Πρόταση του ΠΑΜΕ για το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο", Θεσ/νίκη 29.2.16
Αλεξανδρούπολη
- Ταμάρα Κοσμίδου, ΣΕΠΕ Σουφλίου, "Προσχολική αγωγή λοιπόν", Αλεξανδρούπολη 7-3-2016
- Δήμητρα Καραγιαννίδου, ΣΕΠΕ, "Ποιος θα έπρεπε να είναι ο ρόλος της Προσχολικής Αγωγής και το περιεχόμενό της;", Αλεξανδρούπολη 7-3-2016
- Δημήτρης Σερμπέζης, ΣΕΠΕ Αλεξανδρούπολης, "Ο Εκπαιδευτικός του Ενιαίου 12χρονου Σχολείου", Αλεξανδρούπολη 7-3-2016
- Νίκος Δινδίνης, ΣΕΠΕ Αλεξανδρούπολης, "Το σχολείο που βιώνουμε, το σχολείο που οραματιζόμαστε", Αλεξανδρούπολη 7-3-2016
Ρόδος
- Τάσος Γιουρούκογλου, ΣΕΠΕ Ρόδου, "Οικονομία και σχολείο", Ρόδος 22-3-2016
- Χριστίνα Ιορδανίδου, ΣΕΠΕ Ρόδου, "Το Νηπιαγωγείο που βιώνουμε, το Νηπιαγωγείο που διεκδικούμε", Ρόδος 22-3-2016
- Ρένα Καραπάνου, ΣΕΠΕ Ρόδου, "Κεντρική ομιλία στην ημερίδα", Ρόδος 22-3-2016
- Μαριάννα Παπαντή, ΣΕΠΕ Ρόδου, "Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης", Ρόδος 22-3-2016
- Θανάσης Σχοινάς, ΣΕΠΕ Ρόδου, "Ο παιδαγωγικός ρόλος του εκπαιδευτικού", Ρόδος 22-3-2016
Σέρρες
- Κώστας Σιδηρόπουλος, ΣΕΠΕ Παιονίας Κιλκίς, "Ενιαίο 12χρονο σχολείο: Αναγκαίο, ρεαλιστικό, επίκαιρο", Σέρρες 1-2-2016
- Θεοδώρα Δριμάλα, ΣΕΠΕ Ρόζα Ιμβριώτη, "Πρόταση Αγώνα και Διεκδίκησης του ΠΑΜΕ για Ενιαίο 12χρονο Σχολείο", Σέρρες 1-2-2016
Φλώρινα
- Ειρήνη Ευαγγελοπούλου, ΣΕΠΕ Κοζάνης, "Η κατάλληλη διδασκαλία μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες αναγκαία σε ΠΕ και ΔΕ - Ο ρόλος των ΤΕ και οι επιπτώσεις από την κατάργησή τους", Φλώρινα 28-3-2016
- Ελένη Κουμαντζιά, ΣΕΠΕ Κοζάνης, "Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο 12χρονο σχολείο", Φλώρινα 28-3-2016
- Ευαγγελία Στεργίου, ΣΕΠΕ Κοζάνης, "Η Ειδική Αγωγή στο Ενιαίο 12χρονο Σχολείο", Φλώρινα 28-3-2016
- Παναγιώτα Ντάγκα, ΣΕΠΕ Γρεβενών, "Η Πρόταση του ΠΑΜΕ για Το Σχολείο των Σύγχρονων Λαϊκών Αναγκών", Φλώρινα 28-3-2016
Ναύπλιο
- Νίκος Διαλιάτσης, ΣΕΠΕ Αργολίδας, "12χρονο Ενιαίο Σχολείο, αναγκαίο και επίκαιρο, σήμερα", Ναύπλιο 18-4-2016
- Βάσω Ρέππα, ΣΕΠΕ Αργολίδας, "Κοινωνική - Παιδαγωγική θεώρηση του Περιεχομένου του Σχολείου. Ο ρόλος του δασκάλου", Ναύπλιο 18-4-2016
- Παπαδοπούλου Μαρία, ΣΕΠΕ Μεσσηνίας, "Ειδική Αγωγή και Εργασιακές Σχέσεις Εκπ/κών", Ναύπλιο 18-4-2016
- Νούτσου Δήμητρα, ΣΕΠΕ Μεσσηνίας, "Η Αισθητική Αγωγή στο Ενιαίο 12χρονο Σχολείο", Ναύπλιο 18.4.2016
- Κατελούζος Γιάννης, ΣΕΠΕ Κορινθίας, "Η Ειδική Αγωγή καθρέπτης της καπιταλιστικής βαρβαρότητας", Ναύπλιο 18.4.16
Χανιά
- Αχιλλέας Ζορμπάς, ΣΕΠΕ Χανίων, "ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ", Χανιά 4-4-2016
- Γιώργος Μαζίτσος, ΣΕΠΕ Ηρακλείου Δ. Θεοτοκόπουλος, "Η λειτουργία του εκπαιδευτικού στο σχολείο και η αποστολή του", Χανιά 4-4-2016
- Χαρά Μήνου, ΣΕΠΕ Ηρακλείου Δ. Θεοτοκοκόπουλος, "Τι θέλουμε, αλήθεια, από την Ειδική Αγωγή;", Χανιά 4-4-2016
- Γιάννα Χρυσουλάκη, ΣΕΠΕ Σητείας, "Τα βιβλία του Δημοτικού Σχολείου εργαλεία γνώσης ή χειραγώγησης;", Χανιά 4-4-2016
Τρίκαλα
- Μπίκας Χρήστος, ΣΕΠΕ Λάρισας, "Η στενή σχέση οικονομίας και σχολείου", Τρίκαλα 11-4-16
Αθήνα
3-6-2016
- Ζαπάντης Νίκος, ΣΕΠΕ Λιοσίων Ζεφ Φυλής, "Οικονομία και Εκπαίδευση είναι αλληλένδετα, γιατί το 12χρονο πρέπει να είναι σχολείο Γενικής Παιδείας", Αθήνα 3-6-2016
- Νομικός Δημήτρης, ΣΕΠΕ Η ΑΘΗΝΑ, "Οι εξελίξεις στο αστικό σχολείο και το σχολείο που θέλουμε", Αθήνα 3.6.2016
- Κουμπή Σοφία, ΣΕΠΕ Έλλη Αλεξίου Περιστερίου, "ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ", Αθήνα 3.6.2016
- Λιάκου Ντιάνα, ΣΕΠΕ Γ. Σεφέρης, "ΕΙΣΗΓΗΣΗ Η Θέση του Συλλόγου για την αναγκαιότητα της Προσχολικής Αγωγής", Αθήνα 3.6.2016
4-6-2016
- Βαλμά Ρένα, ΣΕΠΕ Ρ. Φεραίου, "Εισήγηση Συλλόγου για την Προσχολική Αγωγή", Αθήνα 4.6.2016
- Κουτσαβλή Γιώτα, ΣΕΠΕ Σαλαμίνας, "Προσχολικη αγωγη και συγχρονες μορφωτικες αναγκες", Αθήνα 4.6.2016
- Παπαιωάννου Βασιλική, ΣΕΠΕ Ο Σωκράτης, "ΕΙΣΗΓΗΣΗ του Συλλόγου για την Προσχολική Αγωγή", Αθήνα 4.6.2016
16-6-2016
- Βατίστας Βασίλης, ΣΕΠΕ Ν. Πλουμπίδης, "Διαχρονικά το αστικό σχολείο είναι αντιδραστικό, τι παλεύει και τι πρέπει να στοχεύει το κίνημα", Αθήνα 16.6.2016
- Ευαγγέλου Παναγιώτης, ΣΕΠΕ Αλ. Δελμούζος, "Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ", Αθήνα 16.6.2016
- Ζαρκάδα Ρούλα, ΣΕΠΕ Η Πρόοδος, "Οικονομία και Εκπαίδευση-Σχολείο", Αθήνα 16.6.2016
- Καραλή Νικολέτα, ΣΕΠΕ Ρ. Φεραίος, "Οι προωθούμενες μεταρρυθμίσεις στην Ε.Α, η στάση μας και η πρότασή μας", Αθήνα 16.6.2016
- Κατιμερτζόγλου Κώστας, ΣΕΠΕ Γ. Σεφέρης, ΕΙΣΗΓΗΣΗ "Το Ενιαίο 12χρονο ως ιστορικά ώριμη αναγκαιότητα απέναντι στο αστικό σχολείο", Αθήνα 16.6.2016
- Κατσαντώνη Παναγιώτα, ΣΕΠΕ Ν. Πλουμπίδης, "Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο", Αθήνα 16.6.2016
- Κοροβέση Σοφία, ΣΕΠΕ Ν. Πλουμπίδης, "Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου- Σχολειοποίηση", Αθήνα 16.6.2016
- Κυζίλη Ολυμπία, ΣΕΠΕ Η Πρόοδος, "Ανάγκη σήμερα να έχουμε 12χρονο σχολείο Γενικής Παιδείας", Αθήνα 16.6.2016
- Λυκούδη Χριστίνα, ΣΕΠΕ Ν. Πλουμπίδης, "Ο Ρόλος της Αισθητικής Αγωγής στο σχολείο", Αθήνα 16.6.2016
- Τρύπα Βιβή, ΣΕΠΕ Ν. Πλουμπίδης, "Η διδασκαλία των κοινωνικών επιστημών σήμερα και στο 12χρονο σχολείο", Αθήνα 16.6.2016
- Χούτα Δέσποινα, ΣΕΠΕ Ο Σωκράτης, ΕΙΣΗΓΗΣΗ "Η θέση του Συλλόγου για το σημερινό και το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο", Αθήνα 16.6.2016
- Κρέστα Βασιλική, ΣΕΠΕ Ν. Πλουμπίδης, "Το δικαίωμα των παιδιών στη Φυσική Αγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα και μετά", Αθήνα 16.6.2016
- Αγγελονιδη Χριστίνα, ΣΕΠΕ Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ, "Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ", Αθήνα 16.6.2016
- Ρόμπας Γιάννης, ΣΕΠΕ Πρόοδος, "Η παιδαγωγική ελευθερία και τα όριά της στο σημερινό αστικό σχολείο", Αθήνα 16.6.2016
Κέρκυρα
- Ροσιλόβαρης Στέργιος, ΣΕΠΕ Κέρκυρας, "Το Νηπιαγωγείο που βιώνουμε το Νηπιαγωγείο που διεκδικούμε" Κέρκυρα 10.6.2016
- Καρδάμη Μέλπω ΣΕΠΕ Κέρκυρας "Η Φυσική Αγωγή σας βασική ανάγκη για τα παιδιά" Κέρκυρα 10.6.2016
- Ασπιώτη Ειρήνη, ΣΕΠΕ Κέρκυρας, "Το σχολείο είναι δεμένο με την οικονομία", Κέρκυρα 10.6.2016
- Κώνστα Αγγελική, ΣΕΠΕ Κέρκυρας, "Το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο αναγκαίο ρεαλιστικό εφικτό", Κέρκυρα 10.6.2016
Πάτρα
- Ανδρέας Ηλιόπουλος ΣΕΠΕ Πάτρας, "Η Φυσική Αγωγή ως κοινωνικό δικαιώμα", Πάτρα 12.12.2016
- Μοσχονάς Γιώργος ΣΕΠΕ Πάτρας, "Για την αισθητική αγωγή", Πάτρα 12.12.2016
- Θεοχάρης Δημήτρης ΣΕΠΕ Πάτρας, "Το σχολείο που βιώνουμε, το σχολείο που οραματιζόμαστε" , Πάτρα 12.12.2016